Leaving vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van alex en inge - WaarBenJij.nu Leaving vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van alex en inge - WaarBenJij.nu

Leaving vietnam

Door: inge and alex

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

17 September 2007 | Vietnam, Hanoi

hallo allemaal
even weer een laatste up-date uit vietnam, morgen zullen we namelijk vanaf hier naar bangkok vliegen om onze laatste weken op de thais eilanden door te brengen!!

maar goed wat hebben we zoal gedaan de laatste tijd in vietnam. na nha trang hadden we de nachtbus naar hoi an genomen, nou dit was werkelijk een ramp!! om 7 pm werden we opgehaald en de eerste plaspause was om 4 am!!! en dat was ook alleen maar omdat we moesten tanken, de bus was zo ranzig en stonk als ik weet niet hoe, en de weg was erg slecht, dus veel hobbels en getoeter, al met al dus niet geslapen.
maar goed hoi an was een super leuk authentiek dorpje. de hele binnenstad was dan ook afgezet voor bussen en auto's, heerlijk rustig dus. lekker op de fiets door het dorpje heen fietsen, en genieten van het ouderwetse straatbeeld hier. het hele dorpje bestond uit winkeltjes., oude houten huisjes, vol met kleermakers, souvenirsshops en restaurantjes. echt super.
dus natuurlijk even wezen shoppen en wat kleren laten maken, alles keurig op maat gemaakt en dat voor een schappelijk prijsje!!
ook hebben we hier een kookcursus vietnamees koken gedaan. erg lachen en erg lekker!!
we hadden een 5-gangen menu gemaakt en tussendoor mochten we dit lekker opeten!

vanaf hoi an via hue naar hanoi, de hoofdstad van vietnam. dus wederom een supergrote druke stad. gelukkig is het centrum wederom oud met allemaal kleine steegjes en straatjes. erg leuk om hier rond te lopen.
vandaag dus onze laatste dag hier, dus nog even op om te shoppen en vanavond naar de waterpuppet show, dit is een soort theater en schijnt hier heel populair te zijn, dat moeten we dus even zien.

vanaf hanoi zijn we 2 dagen naar halong bay geweest. hier ga je met een boot varen tussen alle eilandjes door. het uitzicht is schitterend.
het slapen op de boot was ook een leuk idee maar voor de rest....
onze tourguide was een lul, die ging flippen als je ook maar 1 minuut van het schema afweek, zo mochten we dan ook niet zwemmen want dat paste niet in het schema!! dit was wel erg jammer van de tour..en verder de nacht.. lagen we net heerlijk te slapen horen we in een keer geschreeuw en ruzie.. wij denken he er zijn nog mensen op het dek aan het drinken ms beetje dronken ofzo.. maar goed het ging maar door dus toch maar eens uit bed om te kijken wat er aan de hand was. wat bleek nou het franse stel wat ook mee was, had teveel gezopen en hadden slaande ruzie gekregen. de jongen had daarom maar de sleutel van de kamer overboord gegooid zodat ze de kamer niet meer inkonden. en elk uur draaide het weer uit op een scheld en slapartij... leuk die fransen!!!
maar goed uiteindelijk dus weinig slaap gehad.

en jahh nu zit vietnam er dus alweer op, we hebben het hier super gehad deze weken, het land is echt super mooi maar wat we al eerder zeiden de mensen zijn verschrikkelijk!! het zou ons dan ook niet verbazen als binnen een paar jaar de touristen weg blijven!!
tegen de tijd dat ze gaan schelden als je geen tour bij ze boekt moet je gaan ophouden..

voor nu tot de volgende keer vanuit thailand!!!

• 17 September 2007 - 06:14

Linda:

hey
    wat jammer dat die vietnamezen zo onvriendelijk zijn zeg, had ik niet gedacht.
    Wel hele mooie mooie foto's gemaakt.
    wat gaat de tijd supersnel zeg , alweer het laatste gedeelte van jullie reis.
    Geniet er nog even van in Thailand, gaat vast lukken
    groeten linda

• 17 September 2007 - 08:17

Ceciel:

Hey!
    Geniet nog even van Thailand, gelukkig zijn de mensen daar wat vriendelijker! ;)

Hier gaat 't allemaal prima, gister een mooie zonnige dag gehad, maar vandaag miezert 't alsof het herfst is... :(

Tot de volgende keer!
    Groetjes!

• 17 September 2007 - 08:38

Liset En Bram:

Dus als jullie terug komen, gaan jullie lekker voor ons koken!
    Wel balen van die ellendige busreis...
    Have fun in Thailand en CU soon.
    Nu kunnen we dat weer zeggen hihi!

Liefs, Liset en Bram

• 17 September 2007 - 10:30

Kaat:

Nog even en dan zijn jullie terug!!
    Gelukkig hebben jullie nog eventjes een kookcursus gehad.
    Kunnen jullie mooi voor ons koken! :)
    Dat hebben we dan wee goed voor elkaar.

Op naar de aardige mensen! haha.

kus

• 17 September 2007 - 10:31

Kaat:

nog een keer... heb de foto's gekeken.

WOW!! Wat een andere wereld zeg!!!

en dat hebben jullie maar mooi allemaal gezien. echt geweldig!

• 17 September 2007 - 14:36

Herman En Dinie:

hallo ramptoeristen
    ondanks wat tegenwerkingen van de plaatselijke bevolking daar hebben jullie naar mijn idee een te gek jaar achter de kiezen, leuk om dit te lezen, al kan ik me als thuisblijver niet bedenken, hoe het daar in werkelijkheid is.
    Groeten vanuit een nu nat Holten. Dinie en familie

• 17 September 2007 - 14:44

Dinie:

hoi hier ben ik nog een keer, ik vertelde Dieuwke dat ik jullie een berichtje had gestuurd, ze vroeg of ik dat gedaan had omdat Inge woensdag jarig is, daarom Inge alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nogmaals de groeten van ons.

• 17 September 2007 - 15:11

Henk Jannie Marcel:

heeyyyy:D

mooi verhaal & foto's weer!!
    hopelijk genieten jullie de laatste paar weken nog van thailand

groetjes

• 17 September 2007 - 15:41

Me:

hey...ziet er leuk uit allemaal die foto's.Maarre vond de gids het ook niet goed dat jullie gingen zwemmen om die sleutel op te duiken.wat een sukkels he die fransen.Losers...He fijne verjaardag en veel plezier nog...

Liefs Mar

• 17 September 2007 - 23:13

Diana:

Hoi,
    Lekker hoor zo'n kookcursus :-P
    En ben benieuwd wat voor kleding je hebt laten maken.
    Ga je je verjaardag daar nog vieren?
    Alvast gefeliciteerd :-)
    Veel plezier in Thailand!
    Liefs Diana

• 19 September 2007 - 06:02

Valstertjes:

Inge gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst daar in thailand. Weer leuke foto,s en weer van alles beleefd.
    groetjes van ons.

• 19 September 2007 - 10:11

Liset:

Hey Inge, via deze weg ook nog een keer:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je een hele fijne dag toe.

• 23 September 2007 - 15:04

Marloes:

Hey,
    Wat een geweldige reisverslagen en wat heb je inmiddels lang haar Inge. Staat je goed!! Geniet nog even van de laatste paar weken. Ik geniet volop van mijn verlof. Zie je later!!!!!!!!!!!!
    Groetjes Marloes

• 30 September 2007 - 16:32

Lilly :

Ik lees jullie verhalen altijd,het is toch prachtig om dit allemaal te doen en te zien.Nou we verwachten bij terugkomst
    een 5 gangenmenu.groetjes lilly.