Angkor wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van alex en inge - WaarBenJij.nu Angkor wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van alex en inge - WaarBenJij.nu

Angkor wat

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

20 Augustus 2007 | Cambodja, Khett Siem Reab

na een helse rit van pakse in laos dan na 2 lange dagen, 10 verschillende bussen, 2 boten en een heleboel verwarring eindelijk aangekomen in siem reap, cambodia!!
de rit was echt een avontuur op zich. eerst waren we nog van plan om zelf de border over te gaan en vanaf daar met een local bus naar siem reap af te reizen, wat waren wij blij dat we dit niet hebben gedaan!! vanaf pakse was het nog 3 uur rijden naar de grens, hier aangekomen moesten we stempels halen en natuurlijk een vriendelijke bijdrage leveren aan de o zo zielege ambtenaren hier. vervolgens op weg naar het grensdorpje in cambodia, dit was nog doodleuk 2 uur rijden. vanaf daar nog een paar bussen wisselen en uiteindelijk 's avonds laat ergens in een stadje aangekomen en hier de nacht doorgebracht. de volgende ochtend weer verder met de bus om tegen het middaguur geheel brak in siem reap aan te komen. als je dacht dat dit het was dan hadden we het dus mooi mis. buiten stonden echt 60 tuk-tuks drivers en mensen die je willen chateren voor hun guesthouse, en dit gaat hier niet op zo'n vriendelijke manier. de politie moest er bij te pas komen om ons uberhaupt uit de bus te kunnen komen. daarna werd je vrolijk besprongen door 10 kereltjes die aan je begonnen te trekken en doen om ze naar hun tuk-tuk of guesthouse te slepen. een goed eerste beeld dus van cambodia, gelukkig konden we er de lol nog wel van inzien!
vervolgens dan ook maar even niks gedaan de eerste dag.

vervolgens 2 dagen op stap geweest naar angkor wat en het tempelcomplex. dit zijn de ruines van temples die hier lang geleden zijn gebouwd door koningen. sommige temples waren echt schitterend en sommige waren zo vervallen en oud dat er weinig moois van te maken viel. na 2 dagen tempels waren we het dan ook wel weer zat en toe aan wat anders. het waren wel 2 leuke dagen omdat we deze hebben doorgebracht met vrienden die we in OZ hadden leren kennen, ook tussen de tempels door een beetje shoppen en ouwehoeren. 's avonds natuurlijk tot in de late uurtjes de kroeg in wat ook weer een spektakel op zich was.
's avonds komen hier de meisjes van plezier tevoorschijn en deze doen heel hard hun best om de westerse kerels voor 5 dollar het bed in te lullen, beetje jammer dat dit ze nog zo vaak lukt ook!
erg grappig om van een afstandje te bekijken!

en na 1 week hier te hebben doorgebracht zullen we dan morgen de bus nemen naar pnom phen, de hoofdstad van cambodia. hier zullen we nog een paar dagen blijven rondkijken. en ja onze vrienden vertrekken vanaf hier naar bangkok en door naar amsterdam.

dus voor nu tot de volgende keer vanuit pnom phen!
groetjes alex en inge

ps sorry geen foto's dit keer, aangezien het hier allemaal nog niet zo ontwikkeld is is het erg moeilijk om een usb poort te vinden!!
volgende keer dus weer!

• 20 Augustus 2007 - 07:21

Ceciel En Dennis:

Klinkt weer gaaf!!! Jullie maken wat mee zeg! Tis allemaal wel wat anders dan Oz & NZ of niet?

Veel plezier nog en geniet ervan... time flies!

• 20 Augustus 2007 - 14:58

Henk Jannie Marcel:

heeyy,,,
    mooi verhaal en weer mooie foto's
    dacht dat er geen foto's bij waren:P

groetjess

• 21 Augustus 2007 - 11:31

Me:

Hey,

Wat een avontuur weer, ben wel blij dat het altijd weer goed gaat hoor...
    Maar idd wat je ouders zeggen, waar komen deze foto's dan vandaan??? hahaha. Leuk hoor, foto's geven altijd een beter beeld van het verhaal.
    Veel plezier nog.

dikke kus Mar

• 25 Augustus 2007 - 17:30

Lilly :

tjee minee wat een belevenissen allemaal.groetjes lilly

• 29 Augustus 2007 - 09:29

Marloes:

Hey Inge en Alex,

Nog steeds mooie reisverslagen!!!
    Ik had beloofd jullie op de hoogte te houden.
    Ik zit nu weer voor het eerst achter de computer. We hebben een zoon!!! Hij is 2 augustus geboren en heet Bram. Het gaat goed, een mooi kereltje. Heel bijzonder om moeder te zijn.
    Heel veel plezier nog en tot later!!!!!!!!!!
    Groetjes Marloes