welcome to laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van alex en inge - WaarBenJij.nu welcome to laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van alex en inge - WaarBenJij.nu

welcome to laos

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

08 Augustus 2007 | Laos, Vientiane

Sawadi and welcome to laos!!
nou zijn ondertussen een dikke week hier in laos en moeten nog steeds even wennen aan dit land. verschil met thailand is echt supergroot!! waar thailand altijd druk is en mensen zich aan je opdringen is dat hier toch alweer minder. aan de andere kant veel meer touristen hier dan we hadden verwacht en helaas voor onze portomonnee is het hier ook een stuk duurder als in thailand, maar goed ondanks dat een super leuke eerste week hier gehad.

vanaf thailand hadden we een tour geboekt naar luang prabang. dus eerst een dag in de bus naar het dorpje aan de border, hier een nachtje geslapen en de volgende dag de border over, zo gezegd zo gedaan zou je zeggen, nou niet helemaal dus. eerst werden we met de bus opgehaald en naar de border gebracht, hier moest je met je paspoort een stempel halen als bewijs dat je thailand verlaat, vervolgens moet je met de ferry (lees een sloep die half zinkt) naar de overkant toe en daar moet je vervolgens 1 uur wachten op je laos visa. maar goed eindelijk een visa gekregen en eigenlijk zonder verdere problemen.
daarna op naar de boot richting luang prabang. natuurlijk eerst weer aantal keer wachten etc., je gaat er bijna aan wennen dat alles hier langzaam gaat en dat je overal altijd moet wachten.
dus na 3 uur wachten zaten we eindelijk op de boot en wat voor boot. er waren alleen maar houten bankjes met geen beenruimte, daar konden we dan nog mee leven, maar er zaten zoveel mensen op de boot dat de boot bijna zonk!!
mensen moesten in het bagageruim/motorruimte zitten en de hele weg staan! een ongeorganiseerde boel dus, gelukkig hadden we nog net een plek om te zitten, wel niet bij elkaar maar dat kon ons niet zoveel boeien! deze dag 6 uur gevaren, uitzicht was echt schitterend en kwamen langs vele primitieve dorpjes. echt ongelovelijk hoe de mensen hier nog wonen. een paar bamboe hutten bij elkaar en dat is het, zelf eigen eten verbouwen om te kunnen leven. zo hadden we ons het echte laos voorgesteld!!
laat in de middag kwamen we dan eindelijk bij een wat groter dorp aan en hier zouden we de nacht doorbrengen. zodra de boot aanmeerder stormden de lokale mensen de boot op om je backpack te graaien en voor je naar boven te dragen, dit uiteraard voor een ruime vergoeding!! wat een chaos was dit zeg. samen met nog 7 anderen een guesthouse opgezocht en wat gegeten. daarna even lekker douchen etc.. alleen waren ze "vergeten" te zeggen dat om 22.30 alle stroom eraf ging, dus daar stonden we dan in het donker!!

tweede dag weer een dag varen voor de boeg, helaas wisten we nu wat ons te wachten stond dus vonden we het niet een super leuk vooruitzicht.
ons toch goed vermaakt met mensen die we op de boot hadden leren kennen, en zo ging de tijd toch nog aardig snel!
's middags kwamen we aan in luang prabang, een erg leuke stad, voor zover je het in onze begrippen een stad kan noemen. veel tempels, leuke marktjes, watervallen en even bijkomen van de reis.
zijn hier 3 dagen geweest, veel opgetrokken met mensen die we op de boot hadden leren kennen.
verder de beroemdste tempel hier bezocht een dag naar de watervallen geweest en zelfs nog een avond wezen stappen!!!
leuk weetje: alles gaat hier om 22.30 dicht zo dus ook de disco en alle bars!
ondanks dat super leuke avond gehad!

vanaf luang prabang met de bus naar vang vieng gereisd, samen met kirsten en nadia, die we op de boot hadden leren kennen en waar we uiteindelijk een week mee samen hebben gereisd.
de busreis zou 8 uur duren, vandaar maar een airco bus geboekt. nou niet dus, de airco was er als je je raampje los deed, en het ergste was nog dat we onderweg pech kregen, de buschauffeur had de schakelbak gemold!!
dus 3 uur wachten op een nieuwe bus, hier werden we dan allemaal bij ingepropt!
uiteindelijk wel heel aangekomen in vang vieng!

in vang vieng was uiteindelijk vrij weinig te doen maar ons hier toch 3 dagen super vermaakt.
het enigste wat hier te doen is de hele dag friends kijken of tuben.
dus dat hebben we dan ook gedaan.
3 dagen lang wezen tuben, tuben is een tractorband en hier kun je dan lekker in liggen terwijl je over de rivier drijft. de stroming is erg sterk dus veel hoef je niet te doen. onderweg hebben ze allemaal cafeetjes gebouwd waar je wat kan drinken, eten of aan de swing kan hangen!
erg leuk dus allemaal.
vanaf het tuben door naar het cafe om friends te kijken en dat was onze daginvulling!!

en ja gister de bus genomen naar vientiane, de hoofdstad, we moeten eerlijk zeggen dat het een verschrikkelijke stad is. erg vies, duur en niks te doen.
dus vandaag visa geregeld voor cambodia en de bus naar pakse (zuid-laos)
dus morgenavond zullen we hier alweer weggaan!
dus voor nu sawadi en tot de volgende keer!!
alex en inge

• 08 Augustus 2007 - 07:34

Liset:

Klinkt niet gek, zo'n dagje tuben en friends kijken hihi. Maar ja, 3 dagen is misschien weer teveel v/h goede...
    Succes met jullie reis naar Pakse. Hopelijk gaat dit beter!

• 08 Augustus 2007 - 08:14

Kaat:

wow!! dat lijkt me super om zo'n andere wereld van bamboe hutten te zien...
    Helaas dat het zo vies was daar en duur..
    Maar wel weer 2 nieuwe vrienden leren kennen :)

Veel plezier en succes met ( weer) verdeer reizen!

liefs

• 08 Augustus 2007 - 18:18

Ceciel En Dennis:

Klinkt echt gaaf zeg dat Tuben!! Wel weer een avontuur beleefd dus!! Klinkt echt gaaf! KOmen jullie veel backpackers tegen eigenlijk?
    Goede reis verder... hopelijk gaat dit beter en comfortabeler!

Groetjes

• 08 Augustus 2007 - 21:07

Diana:

Hey,
    Nou dat was een kort maar heftig bezoekje aan Laos of niet, sjonge wat een gereis en pech met die bus.
    Hopelijk meer te beleven in Pakse en Cambodija.
    -x- Diana

• 09 Augustus 2007 - 19:43

Valstertjes:

Hoi Inge en Alex.
    Weer heel wat beleefd en leuke foto,s.
    Morgen gaan wij ook even op vakantie naar Luxemburg.
    groetjes van ons.

• 11 Augustus 2007 - 20:56

Henk Jannie Marcel:

Klinkt allemaal weer super fantastisch en ook weer mooie foto's. Zelf net weer terug van de vakantie. Dus waren wel super benieuwd hoe het jullie was vergaan in Thailand en Laos. Zijn nu dus weer helemaal op de hoogte van jullie reilen en zeilen in Azie.

Liefs van ons

• 15 Augustus 2007 - 09:06

Mar:

Hey daar,
    Nou jullie hoeven in Nl dus ook geen friends meer te kijken,want jullie hebben alle afleveringen wel gezien.;)
    Maar dat tuben klinkt ook wel relax,meer een kroegentocht niet dan,alleen over het water en dan ff aanmeren.
    Veel plezier nog en veel liefs

• 15 Augustus 2007 - 10:03

Arjan En Hadewijch:

Hoi Inge en Alex,

Leuk jullie verhalen hier even terug te lezen. Wij zitten nu in Saigon; zijn heel Vietnam al doorgereisd in twee weken. Dat is eigenlijk te kort, kunnen we jullie meedelen. Halong Bay was geweldig, Hoi An is prachtig en Mui Ne schijnt ook erg mooi te zijn, maar daar hadden wij geen tijd meer voor.
    Ook al was het best wel afzien, die boot naar Luang Prabang, wij vonden het toch wel heel bijzonder. We vonden het ook erg gezellig met jullie en Kirsten en Nadia.
    We wensen jullie nog heel veel plezier in Cambodja en Vietnam. Er schijnt tussen Phnom Penh en Saigon ook een slow boat te varen. Doet er drie dagen over. Echt iets voor jullie!!
    Liefs, Hadewijch en Arjan.