Trektocht en Thai Tribes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van alex en inge - WaarBenJij.nu Trektocht en Thai Tribes - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van alex en inge - WaarBenJij.nu

Trektocht en Thai Tribes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

28 Juli 2007 | Thailand, Chiang Mai

nou daar waren we dan weer, geheel afgebeuld na 3 dagen trekken in de jungle van thailand!!
Afgelopen maandag zijn we begonnen aan onze 3-daagse trektour door de jungle. 's morgens opgehaald met een busje en naar een dorpje onderaan de bergen gebracht. vanaf hier gingen we 1 uur olifant rijden, jammer genoeg voor ons begon het te gieten zodra we op de olifant zaten, dus erg genoten van deze rit hebben we niet! het rijden was tevens erg oncomfortable, maar het was wel weer een leuke ervaring! vanaf daar moesten we het hele stuk teruglopen door de blubber, leuk was onze gids even vergeten te melden, dus daar liepen we dan op onze slippertjes!! dat werkte natuurlijk niet dus deze gingen al snel uit.
daarna lekker geluncht en toen moesten we serieus aan het lopen.
vanaf deze plek zouden we 3 uurtjes gaan lopen, zo gezegd zo gedaan, was het niet dat we 3 uur lang steil omhoog moesten en dat in de inmiddels ontstane moddervloed.
dus voor elke stap die we maakten, gleden we de helft weer terug, als we geluk hadden dan, anders lagen we namelijk op onze kont in de modder!
in het begin konden we er nog wel om lachen maar na 2uur was voor ons de lol er wel af en vroegen we ons af waar we aan begonnen waren!
totdat we bij het dorpje van de lahu tribe aankwamen, dit was het zeker waard!!
hier 's avonds gegeten en geslapen.

de volgende dag op voor 5 uur lopen, en zoals jullie al raden heeft het de hele dag geregend!! dus wederom lopen in de modderig bende, gelukkig was het nu beter te doen omdat we niet zo veel hoefden te klimmen.
een paar mooie watervallen gezien, een paar riviers overgestoken ( en natuurlijk erin gevallen!!) 1x raden wie dit was!!
en natuurlijk super genoten van het mooie uitzicht hier in de jungle!
's avonds wederom weer in een hut geslapen en gegeten.
de hutjes zijn zeer primitief. met 12 matrasjes op een rij, een muskietennet erboven en dat was het. verder is er een wc (let wel een thaise wc) dus hangen en je eigen plee papier mee nemen.
maar goed dat hoort erbij en zo waardeer je alleen maar weer als je een goed bed hebt!

de 3e dag gingen we maar een half uurtje lopen, gelukkig maar want we hadden ondertussen een behoorlijke spierpijn in onze benen. daarna uurtje raften op de rivier, wat erg lachwekkend was. daarna nog een uurtje bamboeraften, varen op een vlot van bamboe, nou ja varen, het vlot lag meer onderwater dan erboven, nat waren we al dus dit maaktte ons ook niet meer uit!
's avonds tegen 5 uur doodop terug in het guesthouse, een lekkere douche nemen en eindelijk schone kleren aan!
's avonds nog een borrel drinken met de hele groep om zo onze tour af te sluiten!!
het waren 3 super gezellige dagen!!

na deze tour, lekker een dagje gerelaxed en een heerlijke massae gehad zodat we de dag erna weer fris een nieuwe tour konden doen.
met deze tour gingen we naar de golden triangel. dit is het punt waar de grenzen van laos, burma en thailand kruisen. hier zijn we wezen rondkijken, naar een oud tempelcomplex geweest, opium museum bezocht (opium wordt veel gebruikt/verhandeld in dit gebied), wat buddha's gezien en nog 2 hilltribes bezocht. de longnecks and the bigears.
beetje moeilijk uit te leggen, maar de foto's spreken voor zich!!

en ja nu morgen op naar laos!! morgen zullen we met een busje naar de grensplaats rijden wat ongeveer 5 uur zal duren. de volgende dag zullen we dan de grens overgaan en vanaf daar is het nog 2 dagen varen op de slowboat naar luang prabang!
dus ons volgende bericht vanuit laos!!!!
zie jullie daar!!!
groetjes alex en inge

• 28 Juli 2007 - 10:46

Liset:

Hey langnek hihi. Gave foto's zeg! Ik had Alex bijna niet gespot onder die olifant. Balen v/h weer (wederom), maar het uitzicht is super!

Groetjes Liset

• 28 Juli 2007 - 20:14

Linda:

hey
    wat balen van het weer zeg
    ik heb dezelfde tocht gemaakt en ik vond hem met mooi weer al super zwaar laat staan met die modder!!! jullie hebben aardig moeten bikkelen.
    ben erg benieuwd hoe jullie het in laos gaan hebben.
    alvast veel plezier
    groetjes linda

• 28 Juli 2007 - 22:07

Ceciel En Dennis:

Heey!
    Wij hadden Alex ook even gemist onder de olifant! :D Klinkt weer gaaf zeg!!
    Veel plezier met de nieuwe tour!!

Groetjes!

• 29 Juli 2007 - 08:07

Karlijn Smit:

Hey,

Ik zie af en toe wat berichten van jullie, en wilde bij deze ook reageren.

Mooie verhalen vind ik, en boeiende foto's. Ik wilde jullie veel plezier wensen bij de verdere reis!

Groetjes,
    Karlijn

• 29 Juli 2007 - 12:24

Diana:

Hoi,
    Goh klinkt wel zwaar die tocht van jullie, maar heeft wel mooie foto's opgeleverd.
    Veel plezier in Laos!
    -x- Diana

• 30 Juli 2007 - 10:55

Maureen:

HEYYYYYYYY junglebewoners,

Jammer van het weer, maar wel weer een erg leuke ervaring lijkt me!! De foto's zijn ook weer erg leuk!! Veel plezier verder, groetjes maureen

• 03 Augustus 2007 - 14:30

Arne+Karin@La Palma:

Leuke foto´s joh!

Ook wij hebben hebben gisteren een lange tocht gemaakt van 7 uur hier op La Palma!

Het lopen door het water herkennen we zeker! (alleen wij hebben + 30 graden :p )

Groetjes jullie (bijjna) bejaarde (schoon)zusje :) en Broertje

haha doei doei

• 04 Augustus 2007 - 00:31

Martin:

Hey,

Zo te zien vermaken jullie je daar wel.

Mooi avontuur, moet daar toch maar eens terug om de jungle daar in te gaan.

Ik zal na het weekend op naar het noord-eiland, het zuider was echt fantastisch.

We spreken elkaar wel weer eens, een goede reis en veel plezier.

Ut beste,
    Martin