First week in thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van alex en inge - WaarBenJij.nu First week in thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van alex en inge - WaarBenJij.nu

First week in thailand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

22 Juli 2007 | Thailand, Chiang Mai

nou, daar zijn we dan afgelopen maandag heel in thailand aangekomen, wederom een wereld van verschil!!
wat een drukte en gekte op straat in kho san road in bangkok. dit is zeg maar het backpackersgedeelte van bangkok en dat was ook wel duidelijk te merken. veel guesthouses, veel etens-en souvenirs kraampjes, tentjes om te eten/drinken en heel veel vekopers die je wat willen aansmeren. was dus wel even wennen voor ons deze overgang, en in het begin was het ook mateloos irritant al die mensen aan je kop te zeuren de hele dag, maar gelukkig dit went!!

In bangkok zelf hebben we niet zo gek veel gedaan, we hebben een middag op de tuk-tuk doorgebracht en verschillende tempels etc. gezien, erg mooi de tempels hier! verder dagje bij gekomen van de reis, aangezien we daar in hong kong geen tijd voor hadden, hadden we nog steeds last van een dikke jetlag!
en ja wat is daar goed voor, een thaise massage natuurlijk!! zo gezegd en dus ook gedaan, echte ervaring opzich, denk dat al onze botten zo'n beetje gekraakt zijn in ons lichaam!

vanaf bangkok de bus genomen naar kanchaburi. hier zijn we 's middags naar de tiger temple geweest. dit is een tempelcomplex waar de monniken tijgers houden en groot brengen. natuurlijk moesten we dit even zien en met ze op de foto! en natuurlijk even voelen hoe zacht een tijger dan wel is!
volgende dag op voor wat serieusere zaken. we zijn naar het thailand-burma railway museum geweest. voor de mensen die niet op hebben gelet tijdens de geschiedenislessen: tijdens de 2e WO werd er door de jappen hier in thailand een spoorlijn aangelegd van thailand naar burma. gevangenen moesten deze onder zeer extreme omstandigheden aanleggen, velen zijn hier dan ook bij overleden! waaronder veel nederlanders, britten, amerikanen, ozzie's en plaatselijke bevolking, erg triest dus allemaal. het museum was zeer indrukwekkend en mooi opgezet.
daarna na het ernaast gelegen begraafplaats. hier liggen de lichamen van de velen die gesneuveld zijn. waaronder wederom veel nederlanders!
daarna op naar de bridge over river kwai, deze brug was het begin van de bouw van de spoorlijn (zo ongeveer dan). hier hebben we even over de brug heengelopen, de orginele rails lagen er nog!
en toen... toen begon het weer heel hard te regenen, dus maar even geschuild en daarna met de taxi maar terug naar het guesthouse!

volgende dag de bus naar bankok genomen. hier hadden we 1 uur de tijd om wat te eten (lunch hadden we al gemist) en een kaartje te halen voor de nachtbus naar chiang mai. gelukkig allemaal gehaald dus om 6 uur stonden we weer klaar voor de bus. vervolgens een nachtrit van 11 uur gehad en stonden we om 6 uur vanmorgen hier in chiang mai.
vanuit hier hebben we net een trektocht geboekt. 3 dagen de jungle in, veel wandelen, trible stammen bezoeken, raften en varen op bamboo vlotten. erg spannend allemaal en heel veel zin in!

we laten jullie snel weten hoe deze trip was!!
tot volgende keer!!
groetjes alex en inge

ps marloes: geniet nog even van de rust met elkaar en heel veel succes straks met de bevalling! ben echt benieuwd, hou me op de hoogte!!

• 22 Juli 2007 - 10:53

Lilly :

hoi alex en inge
    wat een fantastische reizen maken jullie
    nog een paar maanden te gaan,geniet er van.groetjes lilly en nog heel veel plezier.

• 22 Juli 2007 - 14:56

Ceciel En Dennis:

Hoihoi!
    klinkt allemaal weer erg gaaf! Kijken uit naar jullie jungle verhalen!
    groetjes

• 22 Juli 2007 - 16:42

Henk Jannie Marcel:

Fantastische verhalen weer met mooie foto's ook bij her vorige bericht. Heel veel plezier in de jungle en tot horens maar weer.

liefs van ons

• 22 Juli 2007 - 22:26

Mar:

Ben toch blij dat je dat stukje geschiedenis nog ff erbij deed. ;)
    maar verder is het weer een spectaculair verhaal, en verwacht nog veel meer. Dus veel plezier.

dikke kus Mar

• 23 Juli 2007 - 12:22

Maureen:

Hey inge en alex,

Wel gaaf hoor wat jullie daar allemaal zien en meemaken. en dat allemaal in 1 jaar!! Heel veel plezier in de jungle, hoop dat je daar niet te veel enge beesten ziet, eng, eng!!!!
    Veelplezier nog , groetjes Maureen

• 23 Juli 2007 - 20:41

Diana:

Hey hey,
    Wat stoer zeg die foto's met die tijgers, echt gaaf :-D
    En al die buddha's, passen zo op Jaap's zolder hihi.
    Hopelijk is de 3 daagse trektoch geslaagd!
    Liefs Diana

• 25 Juli 2007 - 11:59

Valstertjes:

Wederom veel mooie foto,s.
    Leuke verhalen van jullie reizen.
    en wij maar werken
    ,maar ja verschil moet er zijn . groetjes van ons.

• 26 Juli 2007 - 11:32

Marloes:

Hey,

Wat gaaf om naast een tijger te staan en hem dan ook nog aan te raken!!! Veel plezier met jullie trektocht in de jungle.
    Hier is het ok, alles nog rustig. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes Marloes

• 27 Juli 2007 - 14:53

Kaat:

hier vanuit La Palma jullie verhalen gelezen.. super natuurlijk weer.
    het wordt een beetje saai haha..

wij hebben het hier ook enorm naar onze zin. mooi weer, lekker eten en drinken met onze all in en mooie natuur dus ook mooie wandelingen gemaakt.

kus je bijna 25 jarige zusje ( vindt het echt heel erg jammer dat je dit niet met me kan vieren)

• 30 Augustus 2007 - 07:55

Mirjam Bram Tibi :

hoi jongen ik hed even weer jullie verhalen gelezen klinkt weer allemaal geweldig, hoop dat jullie de laatste weken ook nog naar het zin hebben.En tot horens maar weer .