Hong kong and disney - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van alex en inge - WaarBenJij.nu Hong kong and disney - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van alex en inge - WaarBenJij.nu

Hong kong and disney

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

15 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

nou daar zijn we dan aangekomen in het grote, drukke en benauwde hong kong.
na een reis van 16 uur kwamen we dan eindelijk om 2.00 's nachts in ons hostel aan.
doodmoe dus maar direct even gaan slapen

volgende dag dus maar direct wat rondgekeken hier aangezien we maar 3 dagen hebben hier, en natuurlijk zo veel mogelijk willen zien.
door de stad gesjouwd, beetje shoppen, beetje restaurantjes uitproberen.

Wel een groot verschil met australie zeg, het is hier altijd druk op straat met mensen en vooral veel verkopers die je elk winkeltje in willen sleuren om hun spullen te kopen.
verder natuurlijk veel eetkraampjes en etensluchten op straat. en een ongelovelijke hitte.
of hitte.. het is tegen de 30 graden, wat op zich mee valt maar de luchtvochtigheid is heel erg hoog! gister hadden we een luchtvochtigheid van 82%!!! lees: in de schaduw op een bankje zitten met een briesje en nog gutst het zweet van je kop af!!

maar goed mag de pret niet drukken, dus ondanks dit toch gister maar naar disneyland hong kong gegaan, park is super nieuw dus dat moesten we natuurlijk even zien.
ons hier de hele dag goed vermaakt. het park is niet super groot en het was vrij rustig dus we hebben op ons gemak alles kunnen zien en doen.
7 keer in space mountain geweest, op de foto met disney figuren en lekker rustig in de schaduw bijkomen van de hitte.
hebben ons daar 9 uur vermaakt, en toen vonden we het wel tijd om weer met de metro richting de stad te gaan. hier nog effe wat gegeten en toen doodop op naar bed!

en ja nu vandaag is onze laatste dag hier alweer, we gaan zometeen een tour doen door hong kong. normaal houden we niet zo van tours maar omdat we maar zo weinig tijd hebben dachten we dat dit handiger zou zijn.
met de tour gaan we naar een van de oudste tempels hier in de stad, een visserhaventje, een marktje met allemaal souvenirs, en een lichtshow als einde.
super zin in dus!!
vanavond om 9 uur zal de tour klaar zijn.
en jahh dan vliegen we morgenvroeg alweer naar bangkok. de vlucht gaat om 12 uur dus tegen 9 uur weer op vliegveld zijn!!

dus de volgende spannende verhalen zullen vanuit south east asie komen!!
tot de volgende keer
groetjes alex en inge

• 15 Juli 2007 - 03:07

Alex En Inge:

sorry, sorry geen foto's deze keer!
    de computer pakt de usb stick niet.
    zullen zo spoedig mogelijk wat foto's plaatsen!!
    kiss

• 15 Juli 2007 - 11:09

Liset:

Hey, fijn dat jullie goed in Hong Kong zijn aangekomen! Ennuh, jullie wilden warm weer toch? Tis ook nooit goed haha.
    7 keer in Space Mountain en jullie hebben niet gekotst???
    Zo'n tour is idd handig om iig alle hotspots te zien, veel plezier!

Groetjes Liset

• 15 Juli 2007 - 18:40

Rebecca:

He Alex en Inge,

Jeetje wat gaan jullie veel van de wereld zien zeg!!! Het lijkt me allemaal geweldig, zoals jullie het allemaal opschrijven, maar helaas ik zit hier in Nederland waar het eindelijk van het weekend droog is gebleven. Dan heeft het ook 2 weken lang elke dag wel een keer geregend. Voor het weer kun je dus nog wel wegblijven, omdat ik wel mis Inge mag je wel weer terug komen. Geniet nog ff van jullie tour door Hong Kong en succes met de vlucht naar Bangkok...

Liefs van Rebecca...

• 15 Juli 2007 - 19:18

Smitjes:

heey inge & alex

fijn dat jullie goed in azië zijn aangekomen:D En natuurlijk ook dat disney leuk was. hopen dat het in bangkok wat minder warm zou zijn. goeie reis daar naar toe

veel liefs van ons

ps. inge je houdt toch van hitte

• 15 Juli 2007 - 23:02

Diana:

Hoi hoi,
    Leuk om weer zo snel wat te horen,
    maar nu vanuit een ander werelddeel :-)
    Disney Honkong was dus kleiner dan Disney Parijs?
    7x spacemountain ... ik wist dat je verslaafd was Inge, maar euhm zo erg hahaha ;-)
    De BBQ was geslaagd gisteren, jammer dat jullie er niet even bij konden zijn hihi :-P
    Was de rondtour nog mooi door Honkong?
    Veel fun in Bangkok!!!
    Liefs Diana

• 16 Juli 2007 - 11:46

Kaat:

Hoi hoi...

Wat leuk om verhalen vanuit Hong Kong te lezen... eventjes daar kijken en even na disney... :) jullie doen maar mooi!

Mijn vakantie is ook begonnen. En we hebben nu ook wat tropischere temperaturen in Holten :) Gelukkig.
    1e week in de vakantie mooi aangeklungeld in mijn nieuwe klas.
    We hebben Sploos feest gehad. Heel erg gezellig met veel bessen en smirn off-jes.
    Zondag lekker naar busloo geweest en thuis gebarbecued. Genieten van de zomer.

En nog eventjes en dan gaan wij voor 14 dagen naar La Palma.
    Hebben er onwijs veel zin in.

kus kaat

• 16 Juli 2007 - 20:35

Mar:

ff een kort berichie;
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen.En hebben jullie het naar jullie zin. Je doet ff dit en dat. Net of het allemaal heel normaal is. hahaha. Nou zou zeggen geniet er nog van...

Take Care.

Dikke kus Mar

• 21 Juli 2007 - 06:55

Marloes Egbers:

Hoi Inge en Alex

Het was alweer een tijdje geleden dat ik op jullie site bezocht. Ik zit inmiddels zeker een uur achter de computer al jullie geweldige avonturen te lezen en foto's te kijken. Wat gaaf allemaal en jullie beschrijven jullie belevenissen alsof het heel normaal is. Maar vanuit de dagelijkse routine gezien (hier in Nederland) is het toch heel bijzonder zo'n reis!!! Ik krijg alweer helemaal vakantiekriebels. Het zit er niet in dit jaar en dat is helemaal niet erg. Ik ben inmiddels met verlof al vier weken. Het gaat goed, over 2 weekjes verwachten we de kleine. Erg spannend allemaal. Ik heb een beste buik. Best raar dat jij (Inge) mij nooit zwanger hebt gezien en als je straks terug bent ik al een kind op de wereld heb gezet.
    Heel veel plezier in Bangkok, Thailand en al het andere wat jullie nog gaan zien. Geniet er nog mooi even van, want voor je het weet ben je weer terug in Nederland. Ondanks dat het werk gewoon door gaat op de afdeling: we missen je gekte en gezelligheid wel!!!!!

Liefs Marloes

• 23 Juli 2007 - 20:45

Diana:

Ik was jullie nieuwste bericht aan het lezen en de foto's aan het kijken, zag ik dat jullie ook van Hongkong en Disney foto's hadden, leuk leuk :-)
    En ja hoor ... natuurlijk weer met de Disney figuren hihi, net als in euro Disney, very nice!
    -x- Diana