De hoogte in - Reisverslag uit Puno, Peru van alex en inge - WaarBenJij.nu De hoogte in - Reisverslag uit Puno, Peru van alex en inge - WaarBenJij.nu

De hoogte in

Door: inge and alex

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

14 September 2009 | Peru, Puno

Ola daar waren we weer.
na een lange dag wachten in nazca de bus kunnen nemen en aangekomen in arequipa, ook wel de witte stad genoemd. dit omdat alle gebouwen vrijwel wit zijn, deze zijn namelijk gemaakt uit vulkanisch gesteente.
hier hebben we heerlijk een dagje rondgezworven.
de dag erna op voor een 2 daagse tour naar de colca canyon, de diepste canyon van de wereld. de rit erheen was hectisch en bumpy maar het uitzicht maakte dat helemaal weer goed. 3 vulkanen op een hoogte van 5000 meter boven zeespiegel. hier moesten wij dus ook overheen. de hoogte was goed te merken, want we kregen direcht last van druk op ons hoofd. een goed excuus om coca snoepjes te eten of coca thee te drinken. coca wordt gemaakt van de coca plant, de bladeren helpen goed tegen hoogteziekte. gelukkig was dit dus ook de volgende dag weer over.

op deze tour veel bergdorpjes en bewoners gezien. een optreden met muziek en dans. en heerlijk gerelaxed in de hotsprings.
hooogtepunt van deze tour waren toch wel de vele condors die we hebben gezien in de bergen. ongeloofelijk hoe groot die beesten kunnen worden.
een leuke groep en weer veel leuke mensen leren kennen. maar helaas weer tijd om verder te gaan.
op naar puno, dit duurde ongeveer 7 uur, maar we hadden zeer luxe stoelen dus was goed te doen.

vandaag in puno een tour gedaan naar de uros eilanden. hier wonen de uros indianen op eilanden van riet. dat mensen op zo´n klein gebied kunnen leven en overleven. de eilanden liggen in lake titicaca. het hoogst bevaarbare meer ter wereld. het meer ligt op een hoogte van 3800 meter hoog. en dit grote meer liggen deze eilanden.
weer een leuke dag gehad dus.

morgen op weg naar La Paz, bolivia. met de dagbus doen we er 11 uur over. maar helaas kan het niet anders want de grens gaat op tijd dicht.
in la paz zullen we 3 dagen de tijd hebben om ons te vermaken en natuurlijk weer bij te praten met bekenden die daar al zitten (martin dus miralda)
leuk om mensen van eerdere reizen weer tegen te komen en verhalen uit te wisselen.

zo nu is het tijd om weer eens even wat te gaan eten.
Ciao en tot in bolivia

• 15 September 2009 - 09:12

Liset:

Hey Inge en Alex,

Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen! Zo te horen hebben jullie een heleboel gezien in Peru. Die canyon klinkt erg gaaf. Have fun in Bolivia en goede reis!

Groetjes Liset

• 15 September 2009 - 11:36

Henk Jannie Marcel:

Alweer van alles gezien en beleefd daar. Klinkt allemaal fantastisch. Nu op naar Bolivia. Veel plezier met alle oude bekenden die jullie daar weer gaan ontmoeten.

Liefs ons

• 15 September 2009 - 14:41

Kaat:

Tja... ik sluit me bij alle anderen aan!
    Super hoor! Ik ben helemaal jaloers want ik heb het heel druk op mijn werk.

Dieren in het wild zien is wel heel erg leuk he!?! Vond ik ook al weet ik niet precies wat condors zijn

Geniet lekker van elkaar en de omgeving!
    En veel plezier in Bolivia!

kus

• 16 September 2009 - 11:09

Maureen:

Hey inge en Alex,

klinkt allemaal erg goed waar jullie daar allemaal zien en meemaken. Helemaal leuk. Veel plezier nog verder,
    groetjes maureen

• 16 September 2009 - 20:15

Mar:

Hey miepjes,

Moet ik nog een beetje hard schreeuwen, of ben je weer downunder. hahaha. Maar klinkt allemaal leuk. Ben benieuwd naar jullie foto's. Veel plezier nog.

Liefs Mar

• 16 September 2009 - 20:59

Miralda En Marco:

Fijn dat het 'Martin-mysterie' opgelost is...

Het klinkt allemaal heel mooi, komen er nog picca's of mogen we die na de reis komen bewonderen?

En die condors....Heb weleens gelezen dat die beesten een spanwijdte van 3 meter kunnen krijgen. Wat super dat jullie ze in het echt hebben gezien.

Rustig aan en have fun!!!!

LfsX Miralda en (een slapende) Marco

• 19 September 2009 - 11:37

Bram En Mirjam:

Hallo luitjes,

zoals te verwachten was, veel te zien en te beleven. Echt iets voor jullie. We zijn blij dat het jullie weer bevalt en hopen dat jullie genieten van de reis.

Kom heelhuids weer en geniet de dagen dat jullie nog hebben, het is zo voorbij. O ja, neem a.u.b. geen huisdier mee terug!

Inge, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, is weer eens wat anders in zo'n land!
    Have fun!!!