jungle en inca´s - Reisverslag uit Cusco, Peru van alex en inge - WaarBenJij.nu jungle en inca´s - Reisverslag uit Cusco, Peru van alex en inge - WaarBenJij.nu

jungle en inca´s

Door: inge and alex

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

01 Oktober 2009 | Peru, Cusco

nou ons laatste verslagje alweer vanuit peru! we hebben ons weer goed weten bezig te houden de laatste week.

de dag nadat we waren aangekomen in cusco hebben we een dagje rustig aan gedaan, beetje rondgekeken hier in cusco en wat souveniertjes gekocht, want dat hoort er natuurlijk ook weer bij.
dag erop zijn we naar puerto maldonado gevlogen, richting de jungle. hier werden we opgehaald en gingen we verder met de boot over de amazone richting onze lodge.
echt een paradijsje om te zien en natuurlijk om ons komende dagen te vermaken.
´s middags gingen we op naar monkey island. de naam zegt het al hier leven vele soorten apen die maar wat graag even komen kijken bij ons nieuwsgierige toeristen. veel soorten apen gezien dus. ´s avonds weer terug naar de lodge en toen was het wel tijd voor een zwem uurtje aangezien het hier in de jungle zo ontzettend heet is (30·c) en de luchtvochtigheid die doet je de das om. ´s avonds lekker gegeten en nog even wat zitten na praten met mensen uit de groep. vervolgens nog met de boot een stukje gevaren om wat kaaimannen te spotten. nou dit is gelukt we hebben er behoorlijk wat weten te vinden. ze zijn vrij klein vergeleken bij krokodillen!!

de volgende dag om 5 uur weer op om een wandeltocht te maken door de jungle, wie er in godsnaam op dat idee is gekomen! wat een hitte en wat een muggen! maar dat was het wel weer waard! we hebben veel beesten weten te spotten zoals tarantulas, anaconda´s, apen, schildpadden, vele soorten vogels en een mini kaaimannetje. de wandeling was prachtig, mooie bloemen en planten gezien.
¨s middags hadden we een relax middagje, lekker in onze hangmat gehangen en af en toe een duik genomen in het zwembad. wat wil een mens nog meer. ´s avonds in slaap vallen met alle mooie geluiden uit de jungle, geweldig was het. helaas moesten we de volgende ochtend alweer terug. op naar cusco.

´s middags op pad om onze eigen hangmat te kopen. dat leek ons wel relax voor in ons tuintje. ´s avonds een bijeenkomst voor onze tocht naar machu picchu.
volgende ochtend om 6 uur met de taxi naar het treinstation om vanaf daar de trein te nemen naar aguas callientes, het startpunt van onze inca trail. halverwege moesten we eruit en vanaf daar zijn we begonnen met het lopen van de inca trail. een dag met mooie uitzichten en als finishing touch machu picchu. echt helemaal geweldig!!
de volgende ochtend om 4 uur op om in de rij te gaan staan voor kaartjes voor wayna picchu, dit is de berg naast machu picchu die je kunt beklimmen, alleen zijn er maar 400 mensen per dag die erop mogen. om een kaartje te bemachtigen moet je dus vroeg op. gelukkig is het ons gelukt, nummer 321!!
eerst een guided tour door machu picchu en toen was het tijd om te gaan klimmen. en met klimmen word dus echt klimmen bedoeld. soms op handen en voeten en soms op onze kont de berg af! maar het uitzicht was helemaal geweldig!!

nu ons laatste dagje in cusco, net wezen raften en zo onze tas pakken en dan nog even uit eten met mensen van de tour.
morgen vliegen we helaas terug naar lima en vanaf daar door via madrid naar amsterdam!
einde van de vakantie helaas, maar zuid amerika gaan we zeker nog een keer weer bezoeken!

groetjes en tot in nederland

• 02 Oktober 2009 - 07:17

Linda:

Hoi Inge en Alex,
    Wat klinkt dat allemaal weer helemaal geweldig!
    Wat een mazzel dat jullie kaartjes voor Wayna Pichu hebben weten te bemachtigen. Ik had inderdaad ook wel eens gehoord dat het super moest zijn, maar moelijk om er op te mogen.
    Dat maakt het nog meer bijzonder om het gedaan te hebben moet je maar denken.
    Wat gaat de tijd snel he, alweer aan het einde van jullie vakantie.
    Geniet er nog even van en wie weet zie ik je voor je volgende reis wel weer, hahaha
    groetjes
    Linda

• 02 Oktober 2009 - 10:13

Diana:

Hallo Inge en Alex,

Zo zeg wat een avonturen weer zeg. En die zware tochten, volgens mij zijn jullie toe aan een week niksen als jullie terug zijn of niet hahaha ;-)
    Ben benieuwd naar jullie foto's wat jullie zoal allemaal gezien hebben.
    Hele goede reis terug en we spreken elkaar snel!

-x- Diana