Driving the Great ocean road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu Driving the Great ocean road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu

Driving the Great ocean road

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

22 Januari 2007 | Australië, Adelaide

Nou daar waren we dan weer! dit keer vanuit adelaide in southern australie! jaja we hebben een heel eind al gereden is ons autootje, dat wil hier ook wel hoor met al die lange wegen.

en jahh wat hebben we weer beleefd ondertussen.
vanaf sydney zijn we eerst naar canberra gereden, je kan natuurlijk niet in australie zijn geweest en de hoofdstad niet hebben gezien. dit was dus een dagje cultuur snuiven. zo hebben we ondermeer het parlement house, the old parlement house, war memorial en the australian national museum gezien. veel info en museums dus op een dag maar wel leuk om allemaal te zien!
na canberra was het dus wel weer tijd voor ontspanning op het strand. aangezien het mooi weer was zijn we via de kust naar beneden gereden en hier af en toe een strandje meegepakt.

Vlak voor melbourne werden we daar even goed geconfronteerd met de bushfires die hier aan de gang zijn. dit was wel effe schrikken hoor, je leest er veel over en natuurlijk hoor je er ook veel over maar als je dan ziet hoe het werkelijk is is het toch anders. zo gingen we even na de supermarkt en toen we weer kwamen zat onze hele auto onder het as!! het regende gewoon as, dus zijn we dat dorpje maar snel weer uit gegaan een geluk voor ons want de volgende dag werd daar de highway afgesloten. onderweg kwamen we veel politie en brandweer escortes tegen. ook zagen we alle rustplekken voor de brandweermannen waar ze konden eten en slapen. en dan de lucht en de smog die boven melbourne hangt, echt een heel raar gezicht! er is zon maar achter een paar meter dikke laag smog!
maar gelukkig voor hun (en wat minder voor ons) heeft het de laatste 4 dagen hier echt gestormd en hevig geregend. dit was wel erg goed voor de bushfires en natuurlijk voor de droogte van het land en alle oogsten hier. voor ons was het wat minder leuk, aangezien we weinig konden doen met dit weer. een leuk weetje: de hevigste en meeste regenval sinds 50 jaar!! en dat moeten wij dan weer meemaken (herinneren jullie je nog dat we ook het slechtste voorjaar ooit in NZ hebben meegemaakt)
jaja dus wat nou alleen maar zon in australie wij weten wel beter ondertussen!

maar goed dat mag de pret niet bederven. na de bushfires zijn we doorgereden naar melbourne. hier hebben we philip island bezocht. hier komen 's avonds de penguins (de kleinste uit de wereld, slecht 30 cm hoog) de zee uit, echt zo schattig om te zien hoe ze heel voorzichtig het strand over gaan met zijn allen, de duinen in om daar hun jongen te voederen. en wat een lawaai dat die beestjes maken joh!
vanaf philip island door naar melbourne city. een echt mega stad maar niet echt veel te beleven. je kan er leuk uitgaan en goed eten maar dat is het wel ongeveer. wij vonden deze stad persoonlijk niet zo leuk. dus na 2 dagen rondsjokken en een dagje strand zijn we hier maar weer weg gegaan.
op naar the great ocean road!!

The great ocean road is de bekendste en mooiste weg van australie. hij is slechts 200 km lang en loopt langs de kust met al zijn vakantie oorden en mooi uitzichten.
de eerste dag beetje rondgelopen in een dorpje en een beetje shoppen. verder een waterval bekeken en wat genoten van het mooie weer hier. daarna een mooi plekje bij zee zoeken om hier te overnachten.
de tweede dag was een dag van veel zien, kangeroos op het golfveld, koala's in de eucalyptusbomen (onze eerste, joehoe!!)en heel veel vogels. verder nog een wandeling gemaakt met een super uitzicht op de great ocean.
eind van de middag nog een wandeling gedaan door de boomtoppen. in dit park kon je via een hangbrug door de boomtoppen lopen en zo de opbouw van een tropisch regenwoud zien. erg interessant om te zien hoe langzaam de bomen hier eigenlijk groeien! 's avonds een rustig kampeerplekje opzoeken. dachten we dan. eerst stonden we met zijn 2 en eind van de avond met zijn zessen. maar was wel weer gezellig. hier nog een wandeling gedaan naar een paar mooie watervallen.
en jahh toen de derde dag, het mooist deel van de great ocean met een heleboel mooie uitzichten en ver gezichten. de kust staat hier bekend om zijn limestone. hier heb je dus de 12 apostels staan, en nog meer mooie creacties van steen. dus elke keer stukje rijden, uit de auto, stukje lopen, weer in de auto en zo hetzelfde verhaal nog een paar keer weer! eind van de dag dus erg vermoeid maar wel veel gezien!
en na 3 dagen hadden we de great ocean dan helemaal gezien, erg jammer want hij was echt super mooi maar ja.

Vanaf de great ocean via de kust naar adelaide gereden en dit heeft ons nog weer eens een week gekost.
onderweg hebben we een paar mooie kraters van vulkaanuitbarstingen gezien. we zijn ook een dagje naar de limestone grotten geweest. wat erg indrukwekkend en mooi was! en wat ook wel heel leuk was, we kwamen een meer tegen dat 7x zouter was dan de zee en waar je dus gewoon bleef drijven, dat moesten we natuurlljk uitproberen. dit was erg grappig!

net voor adelaide hebben we nog een dagje kangeroo island gedaan. 's morgens met de ferry (waar ik toch echt niet weer op zou gaan) naar het eiland. hier werden we met een bus rondgereden. de 1e stop was bij de sealions. op het strand zaten hier mega veel sealions waar je dichtbij kon om ze te observeren. aangezien ze ook jongen hadden was dit erg leuk om te zien.
daarna was het tijd voor de lunch, een BBQ! ja de aussies zijn net zo gek op bbq als wij, dus daar boffen we dan wel weer mee!
tijdens onze lunch zagen we onze eerste ACTIEVE koala. jaha deze beesten zijn normaal zo inactief als maar wat. ze slapen 20 uur per dag en de andere 4 uur eten ze. dus dat was wel heel grappig om te zien. een weetje: ze zien er heel schattig uit maar kunnen zeer agressief zijn met hun klauwen, uitkijken dus!!
Vervolgens kwamen we ook nog een paar wallabies tegen (een soort kleine kangeroo) dus voor ons was de dag weer helemaal goed!
de derde stop hebben we een hele grote groep seals gezien op de rotsen, jeetje wat stinken die beesten zeg! verder waren hier ook de remarkable rocks, wat een zeer grappige steenformatie was.
nou en dat was dan alweer een dag vol, dus met nog een beetje puf weer terug naar de ferry en naar het vasteland toe.

en jahh nu zitten we dan alweer in adelaide, wat een super leuke stad is, niet te groot maar precies goed. veel te doen, leuke winkels en veel natuurgebied om de stad heen.
en nu willen we hier eigenlijk dan gaan werken, dus druk op zoek naar werk. maar door de droogte van de laatste tijd is al het fruit nog niet klaar om geplukt te gaan worden dus we moeten nog even wachten hier op. of we dit ook gaan doen weten we nog niet. dus jullie horen snel weer of het hier werken wordt of niet voor ons!!

Zo nu weer op zoek naar werk!
De groetjes aan iedereen daar in Nl!!

ps we vinden het altijd super leuk om de reacties te lezen. zoals jullie uitkijken naar onze mail kijken wij uit naar de reacties!!
Sponsor van de foto's Thank you so much!!!
Kus inge en alex

• 22 Januari 2007 - 08:50

Amy:

Hey Inge en Alex
    Wat een verhalen weer!Zitten wij hier in de kou..nou ja..kou..vandaag wordt het eens een keertje 3 graden en jullie in de zon! Jullie hebben vast al gehoord van het extreme weer in NL afgelopen donderdag.PFFF. Heel NL was weer eens ontregeld. En omdat de NS mijn grote vriend is, was ik ook weer ergens gestrand.Dit keer in Enschede ;-).Gelukkig kon ik bij iemand blijven slapen. Veel succes met het zoeken naar werk!! Hopelijk vinden jullie snel iets. Grtjs en liefs,

• 22 Januari 2007 - 09:31

Marion:

Geweldig wat een lang verhaal. Heb met veel plezier en interesse gelezen. Ook groot contrast met Nederland! En nu aan het werk?! wat een overgang he! maar kijk daardoor weer extra uit naar jullie volgend bericht! Geniet nog even van je werkloze dagen en...tot horens!
    Groetjes

• 22 Januari 2007 - 11:44

Henk En Jannie:

Heel mooi allemaal weer. jammer genoeg geen foto's
    succes met werk zoeken wordt ook wel tijd om te gaan werken anders zou je dit nog verleren

• 22 Januari 2007 - 12:06

Diana:

Hoi Inge & Alex,

Ik keek inderdaad al weer uti naar jullie verhaal hier. Weer mooie plekken en dieren gezien :-)

Ik hoorde laatst inderdaad op het nieuws over de bosbranden, gelukkig hebben jullie er niet echt iets mee te maken gehad.

Nou hier hadden we heftige wind/storm gehad vorige week, is ook eens wat anders haha. Werd door collega gebeld of ik meteen in de auto kon stappen en kon komen, mijn dienst zou 2 uur later pas beginnen. Want door de hevige storm en het verkeers-alarm, zouden de wegen rondom Hoenderloo afgesloten worden ivm vallende takken enzo. De jongens kregen ook vrij van school zodat de leraren veilig naar huis konden rijden. pff maffe situatie, net als vorig jaar met al die sneeuw.

Succes met het zoeken naar werk!!!

Liefs Diana

• 22 Januari 2007 - 15:16

Kaat:

He inge en Alex,

Jeetje, dat waren weer eens de avonturen van... haha..
    Leuk dat jullie zo enorm veel meemaken en zien..
    En dan nu weer aan het werk?!? dat zal wel niet meevallen..

liefs

• 23 Januari 2007 - 16:11

Krista:

Hoi Inge en Alex,
    het nieuws dat uit A. komt via het journaal, bekijk je toch wel anders nu daar iemand zit, die je kent. Zo ook met die bosbranden. Dat jullie dat dan echt meemaken! Succes met het zoeken naar werk. Geniet verder, he, van alles daar.

• 23 Januari 2007 - 19:31

Hans En Annemarie:

Hoi Jongens de allerbeste wensen nog uit Almere.
    Mooie foto's hoor.
    Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin.
    Geniet er maar van.
    Binnenkort zal ik wel weer kijken.

Knuffel en groetjes, Hans en Annemarie

• 24 Januari 2007 - 00:01

Alex En Inge:

sorry van de foto's mensen!! de computer had geen usb dus vandaar, we proberen ze van de week nog te plaatsten want ze zijn weer schitterend!
    liefs

• 24 Januari 2007 - 03:06

We Again:

Yeeeeeehhh daar zijn ze dan! geniet er maar van!
    kiss inge en alex

• 24 Januari 2007 - 18:03

Mau En Ste:

Hey Alex en Inge, Weer leuk om te lezen al jullie avonturen. Ben benieuwd naar jullie nieuwe job!! Heel veel plezier verder met z'n tweetjes!! Mau en ste

• 25 Januari 2007 - 14:15

Liset:

Wederom leuke foto's! Die kangaroe ligt er wel een beetje vunzig bij...
    Tot mails!

• 25 Januari 2007 - 18:04

Kirsten:

Hej Inge&Alex!!

Wat een mooi verhaal weer, echt geweldig! Ik zou het niet erg vinden om een weekje te ruilen... (of langer :(;)) Helemaal met die temperaturen hier! Veel succes met werk zoeken, en ik wacht op het volgende bericht! Liefs, Kirsten

• 26 Januari 2007 - 08:38

Rebecca:

Hey Inge en Alex! Het is weer een perfect verhaal en weer veel dingen gedaan/meegemaakt. En de foto's ze zijn super. Ik heb weer ff genoten van jullie verhaal, maar helaas blijft het voor mij maar bij lezen!!! Heel veel plezier nog en succes met werk zoeken en we zien bij het volgende bericht wel of het gelukt is! X van Rebecca...

• 28 Januari 2007 - 15:44

Jaap:

Weer superfoto's en lees graag iedere keer jullie update-verslagen.

Groeten,

Jaap

• 28 Januari 2007 - 21:08

Tom En Merijan :

hoi alexander en inge.
    wat een mooie foto,s en wat een belevenis zijn gisteren bij bram en mirjam geweest en hebben jullie site gezien heb er nu thuis ook op gezet om nogmaals de foto,s op mijn gemak te kunnen bekijken.
    wij wensen jullie nog heel veel plezier en geniet er met volle teugen van ik zou graag ff willen ruilen maar zal het moeten doen met jullie foto,s groeten uit zwolle van tom en merijan.

• 28 Januari 2007 - 22:36

Eddy:

Gegroet! Alles goed zo te zien! Hoop dat jullie snel werk vinden en anders is het toch nog gewoon even chillen? any how wil ik jullie vanuit een lekker warm kamertje in enschede big hugs and much love sturen en dan tot...... snel dan maar

• 02 Februari 2007 - 01:25

Norbert & Ruth:

Hoi Inge en Alex!

Leuk jullie reactie in het gastenboek. Wij hebben jullie niet gezien. Maar dat gebeurt ons wel vaker. Met ons nummerbord zijn we natuurlijk makkelijk te herkennen als Nederlanders.
    We wensen jullie nog een hele mooie reis en veel avonturen!

Groet,
    Norbert en Ruth
    www.expeditie-walkabout.nl

• 08 Februari 2007 - 03:10

Freya, Rik En Kids:

Lovely to have you both visit us and was great to meet you Alex.
    Hope you have fun in the Flinders Ranges and find work in Perth.
    Groetjes,
    Freya, Rik, Anna, Eva and Isaac de Lange

• 09 Februari 2007 - 12:45

Marielle:

hallo, inge en alex
    wat mooi daar zeg ik wou dat ik daar was. en ook een mooi weer. heel veel plezier verder nog.
    groetjes marielle + rest van de valstertjes

• 10 Februari 2007 - 21:20

Liset:

Hey, het wordt weer tijd voor een nieuw verhaaltje!!
    Jullie hebben wel sneeuw gemist hier! Verder niets, maar toch...

Groetjes Liset

• 11 Februari 2007 - 16:45

Mirjam V/d Veen:

alex en inge leuk verhaal en foto's jullie maken daar wel wat mee. Geniet er maar lekker van,dit kan niemand jullie meer afpakken kusjes ma

• 16 Februari 2007 - 00:57

Whopper:

jo jo jo big mac van harte met je verjaardag! laat je niet gek maken daar aan de andere kant. Hoop weer gauw een pilsje met je te doen. Ensche is toch anders zonder jou!!!! Big hug

• 16 Februari 2007 - 18:11

Arne En Karin:

Hee ouwe!! Gefeliciteerd jonge!! Als je terug bent dan halen we de schade wel in met de nieuwe Grolsch flesjes!

• 16 Februari 2007 - 18:34

Liset:

Gefeliciteerd met je verjaardag! Probeer er ondanks het dure bier toch maar een mooi feestje van te maken. Groetjes!

• 21 Februari 2007 - 19:27

Mar:

He daar down under,
    nog steeds lekker aan het reizen,heerlijk hoor en wat een ervaringen. He meis, ik heb je een mailtje gestuurd,met de enkele foto's van mijn huisje.jeeh. Veel plezier nog en tot de volgende keer.

Liefs Mar

• 25 Februari 2007 - 14:19

Marloes Egbers:

Hoi,
    Ik wil je even laten weten dat we een kindje krijgen. Ik ben nu 17 weken zwanger en als jij terug komt dan ben ik al bevallen. Ik ga je snel weer mailen en uitgebreid je berichtjes lezen. Hoe is het nu?
    Groetjes van ons allen (Rebecca, Gea, Dorien, Wendy, Sarine, Margot en van mij).

• 03 Maart 2007 - 10:46

Tom En Merijan :

hoi alex en inge hoe vergaat het jullie met werken.
    als het goed is hebben wij jullie foto,s opgewaardeerd groeten en geniet er nog maar goed van