Working in the middle of nowhere - Reisverslag uit Sydney, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu Working in the middle of nowhere - Reisverslag uit Sydney, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu

Working in the middle of nowhere

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

07 Maart 2007 | Australië, Sydney

nou he he daar zijn we dan eindeljk weer met een nieuw avontuur!!
we zijn ondertussen beland in balladonia, en nu zullen de meesten denken waar!!?? Balladonia is een klein gehucht met ongeveer 15 permanente inwoners. het ligt in western australie aan de beruchte Nullabor. De nullabor loopt van adelaide naar perth en is 2700 km lang. het eerst volgende dorp met faciliteiten is vanaf hier 2 uur rijden.

nu zul je denken hoe zijn jullie hier nou weer beland!
nou aangezien er in adelaide bijna geen werk was besloten we om het in Western australie te gaan proberen, hier scheen heel veel werk te zijn en jah waarom moeilijk lopen doen als je niet direct hoeft te werken voor het geld. dus zo gezegd op naar western australie. natuurlijk moesten we eerst nog een aantal dingen bekijken en doen voordat we daadwerkelijk die kant opgingen, want we wouden natuurlijk wel alles gezien hebben voordat we verder gingen.
Vanaf adelaide zijn we eerst een dag op bezoek geweest bij rick, freya and the kids. we kenden hun nog uit holten waar zij eerst hebben gewoond, en zij wonen nu in de barosso valley vlakbij adelaide. aangezien we zo dicht in de buurt waren besloten we dus om hun op te gaan zoeken. zo zijn we daar een hele dag geweest, wat drinken en wat bijpraten en 's avonds aan de BBQ!
de volgende dag zijn we aan een stuk doorgereden naar de flinders range. dit is een national park. nadat we eerst wat info hadden opgedaan over weersomstandigheden etc. (het was er tegen de 45 graden) eerst maar even goed water en eten ingeslagen in de supermarkt, want je weet maar nooit, mocht je onderweg eens komen te staan! we kwamen daar tegen het eind van de middag aan en toen was het perfect weer om te gaan wandelen. al lekker wat afgekoeld en veel schaduw. we hebben toen een mooie wandeling gemaakt. en zo de volgende ochtend ook weer op tijd eruit om weer een wandeling te maken. dit deden we bewust 's morgens vroeg of 's avonds later omdat het anders veel te heet was om te wandelen. In totaal hebben we hier 4 mooie wandelingen gemaakt en genoten van het mooie uitzicht hier. ook hebben we de aboriginal paintings gezien en hebben hier onze eerste slang gespot!! al met al een super ervaring weer, ondanks het extreem hete weer hebben we toch genoten van de wandelingen hier!
Vanaf hier zouden we terug rijden naar port augusta en het plan was om vanaf daar naar cooper pedy te rijden. toen we bij het infopunt hoorde dat het hier tegen de 55 graden aanwas hebben we ons maar snel bedacht. tegen zulke hitte's zijn onze lichaampjes niet bestand!!

dus vanaf port augusta zijn we naar Yeellana gereden vlakbij port lincon. de week ervoor hadden we mensen ontmoet op de camping in adelaide en deze hadden ons uitgenodigd om langs te komen. dus op de koffie bij hun!
toen we daar aankwamen bleek dat ze een etentje hadden die avond, maar geen probleem, wij mee in de auto en mee naar het etentje!! zo makkelijk gaat dat hier allemaal. slaapplek was ook geen probleem we konden bij vrienden van hun blijven slapen. zo gezegd zo gedaan en het was een zeer geslaagde avond. veel interesante mensen leren kennen.
De volgende dag op naar het strand met zijn allen. de tas werd ingepakt met mega veel eten, cricketbat ging mee, tent werd opgezet en zo vermaakten we ons een dag aan het strand. Het water was hier echt super lekker warm waardoor we rustig in het water konden rondhangen de hele dag. Alex werd nog even geintroduceerd met het cricket, zodat hij nu ook een balletje kan slaan! een paar biertjes en wijntjes erbij en het feest was helemaal compleet!
volgende dag mochten we een dagje meekijken in de aboriginal health clinic. dit was echt super interesant om te zien. veel aboriginal health workers ontmoet die ons vertelden over hun werkwijze en methodes om mensen vaker langs te laten komen. hierin zag je heel duidelijk hoe belangrijk de communitie is en wat voor invloed deze heeft op een individue! met een paar cadeautjes uit het centrum gingen we weer op weg naar yeelanna om daar pete en lemmey weer te ontmoeten (hun moesten helaas zondag al terug) samen met hun een etentje gehad aangezien lemmey de volgende dag op vakantie zou gaan naar UK!
verder zijn we daar een paar dagen blijven hangen om een beetje te proeven van het boerderijleven hier. we mochten komen kijken op een boerderij bij het schapen scheren, wat echt interesant was om te zien. hoe snel deze mensen dit kunnen en dat ze de vacht aan 1 stuk kunnen afscheren, dat doen wij ze niet na!
verder een beetje rondgekeken in de buurt, alle mooie stranden hier bezocht.
op de laatste dag nog even aan de auto lopen klussen zodat ie klaar was om de nullabor over te gaan!

na een paar fijne dagen dan weer afscheid nemen van pete, lemmey and tate! en op naar western australie!
Dit zou een lange saaie weg worden met een paar dagen van alleen maar rijden. de eerste dag hebben we in totaal 700 km gereden en waren nog niet eens halverwege! de volgende dag de rest van de route gereden tot dat we dus uitkwamen in balladonia.
hier zijn we dus aan het werken geslagen. in totaal zijn we nu al 4 weken hier aan het werk. Voor alex houdt dit over het algemeen in werk als cook of als kitchenhand. vaak begint hij om 4.00 's morgens en werkt dan tot een uur of 13.00. dit ongeveer 6 dagen in de week.
Inge werkt in de shop als kassamiep, staat in de afwaskeuken of maakt schoon in het motel. het varieert erg per week wat je doet. dit betekent dat ik om 4.00 moet beginnen en ook tegen 13.00 klaar ben.
hard werken doen we hier dus wel, we maken ongeveer 50 uur per week hier dus verdienen doen we ook wel goed. We willen proberen om nog 3-4 weken te werken en dan vinden we het wel weer genoeg geweest. dan gaan we maar weer verder met reizen.
Balladonia bestaat dus alleen uit dit roadhouse. het heeft een motel, camping, bar en een kleine (mega dure) shop. verder is hier dus niks te beleven. in onze vrije tijd gaan we dus meestal slapen, internetten, tv kijken of een beetje rondhangen.
Voor boodschappen, post etc moet je naar norseman wat 2 uur rijden is vanaf hier. telefonisch bereik is er hier niet zodat het contact erg beperkt is!
maar he zo maak je wel het echte australische wereldje hier mee en dat is toch ook een super ervaring!!

Nou wij gaan maar weer aan het werk om onze centjes hier te verdienen, het volgende bericht komt hopelijk weer uit de bewoonde wereld!
Groetjes van een paar harde werkers!!

PS maar wij hebben hier wel de echt flying doctors!!

• 07 Maart 2007 - 07:24

Rebecca:

Hee Inge en Alex, Het is weer een super verhaal en weer zoveel meegemaakt!!! Fijn dat jullie kunnen werken en dat het nog goed verdient ook! Kunnen jullie binnenkort weer verder trekken. Veel succes nog met de laatste weekjes werken.. X van Rebecca.

• 07 Maart 2007 - 08:31

Tom En Merijan:

hoi alex en inge wat een belevenissen weer echt fantastisch en weer mooie foto,s.
    het weekend gaan we weer naar doorn samen met bram en mirjam.
    hadden jullie het bericht nog ontvangen dat wij jullie fotoalbum hebben opgewaardeerd.
    he werk ze nog en voor na het werk veel reis plezier en geniet er maar goed van ben eigenlijk wel een beetje jaloers hoor op jullie.
    he de groeten en tot het volgende bericht.

• 07 Maart 2007 - 10:14

Bram:

Hey Alex en Inge. Leuk wat jullie allemaal meemaken, het zal echt de moeite waard zo'n wereled reis. Groetjes...

• 07 Maart 2007 - 11:45

Henk En Jannie:

Leuk om te zien hoe jullie daar in Baladonia zitten of werken. Goed voor de portemonnee. Spreken jullie zaterdag
    Liefs van ons

• 07 Maart 2007 - 16:26

Maureen:

Ha harde werkers,
    Mooi dat jullie werk hebben en alles nog steeds goed bevalt,leuk om weer eens wat van jullie te lezen. veel plezier nog verder. groetjes maureen

• 07 Maart 2007 - 18:53

Liset:

Ik ga straks film kijken met Diana, kom je ook? Hihihihi.

• 08 Maart 2007 - 17:23

Ceciel En Dennis:

Hoi Alex en Inge!

Leuk verhaal weer!! Leuk om te lezen dat jullie ook veel meemaken en dat de auto 't nog steeds goed doet! :D Nog geen problemen mee gehad hopen we!?

Succes nog met werken, geniet ervan, de tijd vliegt!!

Oh ja... ga zeker naar de plaats "Esperance" aan de zuidwestkust, rij daar de Great Ocean Drive, SUPERMOOI!!!! Wat ook erg indrukwekkend is is Wave Rock in Hyden, al is 't wel een beetje omrijden! :D

Mochten er nog meer leuke dingen te binnenschieten dan laten we wel nog een berichtje achter!

Geniet er nog van, echt leuk jullie verhalen te lezen!

Liefs Ceciel en Dennis

Ps Nog een grappig detail... wij hadden ook bijna in diezelfde roadhouse gewerkt!!! :)

• 08 Maart 2007 - 21:14

Karin & Arne:

Heeyzz,

Wát een avontuur zeg!! Het is net een spannend boek! We kijken onze ogen uit bij het zien van jullie foto's ...

Maarrrr... Eigenlijk mochten jullie nu wel een X-tje terug komen ... ;-)

Nou (schoon)zussie en Galex werkse nog even en drink er ook 1 van ons ...

De klussers

• 09 Maart 2007 - 10:05

Kirsten:

Hejjj!! Mooi verhaal weer! Wat zal de tijd daar voorbij vliegen... alhoewel dat werken en om 4 uur je nest uit lijkt me wel zwaar! Gelukkig is het maar voor een paar weken; en dan weer echt genieten! Heel veel plezier nog, liefs Kirsten

• 09 Maart 2007 - 14:12

Opa Stevens:

hoi alle twee,

Wat maken jullie toch een boel mee. Je moet er wel hard voor werken, maar dat is voor jullie toch geen probleem. Wat mij wel vermoeiend lijkt is die hitte. Alles klam, alles plakt. Maar ja dat hoort er bij.

Fijn dat je ons regelmatig op de hoogte houdt van jullie wel en wee.

O ja, ik heb rond de verjaardag van Alex diverse pogingen gedaan hem via e-mail te feliciteren; dat is niet gelukt; daarom via deze lijn dan maar; hopelijk gaat dat wel goed.

Groetjes en pas goed op jullie zelf.

Opa.

• 11 Maart 2007 - 13:08

Gerrit En Ineke:

fijn dat jullie werk gevonden hebben. de foto's waren ook weer mooi. werk ze nog even, en dan weer genieten. wij kijken uit naar jullie volgende bericht.

• 25 Maart 2007 - 14:06

Henk, Jannie, Marcel:

leuk jullie gesproken te hebben, en succes met jullie laatste werkweek!!!

liefs ons

• 26 Maart 2007 - 10:12

Diana:

Hoi Alex en Inge,

Nou de laatste dagen dat jullie aan het werk zijn, of niet?
    Wat gaat de volgende route worden?

Groetjes, Diana