Tastefull margaret river and Big city Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu Tastefull margaret river and Big city Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu

Tastefull margaret river and Big city Perth

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

20 April 2007 | Australië, Perth

even weer een berichtje uit Big city perth!
zijn na 3 weken reizen dan eindelijk in perth aangekomen, een grote schok weer terug in de drukte van de stad. maar wel super leuk weer, lekker shoppen, beetje rondhangen in de stad, wat dingetjes regelen en natuurlijk ons zuur verdiende geld uitgeven!!

maar goed eerst even wat over margaret river. hier zijn we 2 dagen even goed aan het proeven geweest. de eerste dag zijn we naar de bierbrouwerij geweest. hier maakten ze allerlei verschillende soorten bier die je kon proeven.
vervolgens op naar de chocoladefabriek, waar we even volop chocolade hebben geproefd!! konden we geen genoeg van krijgen!! was een leuk winkeltje met allerlei soorten chocolade en verwanten. tevens kon je zien hoe ze hier chocolade maakten wat ook erg leuk was.
vervolgens op naar de nuts en cereal winkel om hier nog weer even wat te proeven.
Vanaf daar door naar skimmo's ijsshop, waar ze zoveel soorten ijs hadden, dat je gewoon echt niet wist wat je zou nemen. even een lekker ijsje gegeten in een lekker zonnetje op het gras.
vanaf daar was het alweer tijd om naar huis te gaan, op de terug weg kwamen we nog een kaasfabriek tegen, dus hier even naar binnen om kaas en yoghurt te proeven. helaas hadden we geen tijd meer voor de wijn dus dat moesten we dan maar de volgende dag doen!
en zo dus de volgende dag op naar de wijnproeverij!!
maar aangezien we de smaak te pakken hadden eerst even via de kaasfabriek en chocolade fabriek om nog weer even wat te snoepen.
vanaf daar hebben we 3 wijnboerderijen bezocht en de benodigde wijn geproefd. sommige waren echt lekker maar sommige waren ook echt niet te zuipen!!
op laatst 1 flesje gekocht en meegenomen, 's avonds lekker op het strand opgedronken!!

En toen op naar rockingham, paar vrienden van balladonia opzoeken. hier hebben we 2 dagen doorgebracht. zijn een dagje naar penguin island geweest. aangezien hun hier werkten konden we gratis er naar toe, en ja daar zeggen wij NL'ers geen nee tegen.
dus met de ferry hiernaartoe, het voeden van de penguins gezien. de penguins hier waren allemaal weesjes en konden niet meer in het wild leven. hier op het island werden ze gevoed.
daarna nog even wezen snorkelen op het island, maar helaas weinig te zien (slecht zicht)

ja en vanaf hun op naar perth!! hier hebben we eigenlijk niet meer gedaan dan al ons geld uitgeven!!
zijn flink aan het shoppen geweest in de o zo leuke zomerkleding en de outlet shopping centre.
zijn een dagje naar aquarium geweest, waar je door een tunnel kon lopen en alle vissen kon zien. van haaien en stingrays tot turtles!! was echt een super leuke dag.
vervolgens nog een dagje naar adventure world. een park met alleen maar waterglijbanen en rollercoasters!! hebben ons dus even flink uitgeleefd hier!!
en ja nu zitten we weer in de stad en hebben we zo afgesproken met 2 andere vrienden die we nog kennen uit baladonia. even gezellig bijpraten. nog even laatste dagje shoppen hier en dan zullen we morgen weer vertrekken uit perth!
hebben hier nou 1 week gezeten en vonden het erg leuk maar ja weer tijd om verder te gaan.

we zullen vanaf hier naar boven gaan rijden.
via monkey mia and exmouth naar broome en vervolgens darwin.
we zullen jullie dus op de hoogte houden van al het moois hier!! en houden jullie ons op de hoogte van al jullie verhalen!!

Groetjes van ons!!!

ps gerard van der lee: wil je mischien even je mailadres achterlaten op agm_vanderveen1980@hotmail.com, thanks!!

• 20 April 2007 - 06:35

Tom En Merijan:

zo levensgenieters.
    wat een mooie verhalen weer en dan overal lekkere dingen hebben kunnen proeven.
    ook weer een paar mooie foto,s.
    het is toch echt fantastisch daar genieten jullie er nog maar lekker van.
    bram en mirjam zijn gisteren nog bij ons geweest tom en bram zijn naar den haag geweest.
    wij wensen jullie nog veel reis plezier en tot het volgende bericht.

• 20 April 2007 - 08:16

Valstertjes:

Wat een belevenissen weer. Schitterende foto,s. Drink niet teveel en geniet er maar lekker van. En tot de volgende keer.

• 20 April 2007 - 09:51

Amy:

Super die foto's!!
    -x-

• 20 April 2007 - 10:41

Henk En Jannie:

Jullie hebben het dus goed naar jullie zin gehad bij al dat proeven en drinken.
    En wij hier maar hard werken.
    Ook weer hele mooie foto's vooral van dat koraal
    Veel plezier met het vervolg van jullie reis en geniet ervan

• 20 April 2007 - 11:35

Klaas, Joke En Kids:

Je zou er toch jarloers op worden.
    Al dat proeven van al dat lekkers.
    Jullie hebben weer mooie foto's geplaatst. Geniet verder van de reis.
    Tot de volgende keer.

• 20 April 2007 - 12:30

Diana:

Hallo reizigers,
    Weer leuk om alles te elzen, en voor de zoveelste keer, weer mooie foto's :-D
    Ik heb jullie verjaardagskaart van de week ook ontvangen, dank je :-)
    Morgenavond mijn feest voor vrienden, jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn, maar zal inegdachten er 1 met jullie drinken.
    -X- Diana

• 20 April 2007 - 13:27

Marcel:

Hee Inge en Alex

Echt super mooie foto’s weer >vooral die van dat aquarium<.!
    Lijkt mij ook super mooi om te zijn.
    En die chocolade fabriek en zo is ook tof of niejj?
    En natuurlijk ook lekker

Groetjes marcel

• 20 April 2007 - 15:04

Rebecca:

Rebecca20 Apr 2007 17:04 uurHet ziet er weer adembenemend uit!!! Die foto's!! Jullie hebben weer veel gedaan, ach ja wat moet je anders met je geld... Geniet er lekker van. X Rebecca...

• 20 April 2007 - 15:22

Liset:

Beetje jammer van de kaasfabriek, maar voor de rest...leuk verhaal.
    Haha flauw, maar wederom gave foto's!

• 20 April 2007 - 19:51

Miralda:

Zomerkleding gekocht???!!!! Zitten jullie nu niet midden in de herfst daaro?

Maar klinkt goed allemaal, lekker wijntje, beetje kaas....af en toe een beetje chocolade....heerlijk!!!!

Geniet ervan!

Kus Mimi

• 26 April 2007 - 11:47

Ceciel En Dennis:

Heey!
    Klinkt allemaal weer lekker & goed!
    Nog even een tip mochten jullie ook naar Kalbarri gaan, zo'n 100 km (denk ik) ten oosten van kalbarri op de "snelweg" ligt een prachtige restarea!!! HEEEEEL mooi en supergroot! Zeker een aanrader!

Bij Monkey Mia in de buurt ligt ook een mooie restarea, het zijn er 4, je moet wel toestemming hebben (maar dat hadden wij ook niet) en vanaf daar hebben we echt de allermooiste zonsondergang gezien! :D

In Carnarvon (hebben wij gewerkt bij de BP) zijn de blowholes aan de kust erg mooi, je kunt daar ook snorkelen, maar Coral Bay en Exmouth zijn veel mooier! Koop een onderwatercamera! :D Bij de ene camping in Coral Bay (de 1e) hebben ze geen koelkast, dus probeer naar de 2e camping te gaan. In Exmouth moet je gewoon lekker in 't NP gaan slapen ipv op de camping!! Heeeeerlijk! Ohh ben echt jaloers, wil ook wel weer terug!
    Oh ja, een rondleiding op een bananenplantage was ook wel interessant, maar geen must hoor (Carnarvon).
    Even denken hoor of ik nog meer heb....
    Je hoort nog van me! :D

Geniet er nog van en tot horens!

x Ceciel & Dennis

• 26 April 2007 - 11:49

Ceciel:

Oh ja toch nog 1 dingetje... in Coral Bay is alles echt megaduur in de supermarkt!!! Sla wat dingen in in Carnarvon!! In Exmouth hebben ze wel een normale supermarkt, dus daar kan je wel weer verse dingen in slaan! Zorg dan ook voor extra water als je aan de kust slaapt, dat hebben ze nl ook niet in het park...
    Denk dat dit het voorlopig wel was! ;)

• 27 April 2007 - 09:00

Gerrit En Ineke:

leuk weer wat van jullie te horen. Snoep niet teveel,want je weet het ook daar gaat ieder pondje door het mondje. Blijf genieten. Gerrit heeft eindelijk zijn ballonvaart gemaakt. Was geweldig.

• 28 April 2007 - 17:34

Erna Nijhuis:

Hallo Inge,
    Weer geweldige foto's gezien van jullie.Erg leuk om het allemaal te volgen.Geniet ervan.
    Groetjes Erna.

• 06 Mei 2007 - 10:35

Dhsmit@live.nl:

hallo inge en alex

its a long time ago, maar we zijn weer in the picture en ik wil nu even reageren, we hebben lang niets van jullie gelezen, omdat we een andere provider hebben en dat ging niet helemaal zoals wij graag wilden oa een adressenbestand die we kwijt zijn, ligt geheel aan ons, maar hotmail of live zoals het nu heet gaat prima. Af en toe hoor ik wel wat van jullie en dat zijn goeie berichten, echt cicken. Hier gaat alles zo zijn gangetje, dus niets te vertellen, behalve dat we gisteren naar een groot bevrijdingsfestival in Zwolle zijn geweest, samen met ong. 155.000(ruwe schatting) zijn geweest.Lekker sfeertje en leuke muziek. Het ga jullie goed, de groeten van ons allemaal.

herman en dinie