Diving and snorkeling - Reisverslag uit Broome, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu Diving and snorkeling - Reisverslag uit Broome, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu

Diving and snorkeling

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

07 Mei 2007 | Australië, Broome

Dit keer een berichtje vanuit broome, helemaal in het noorden van Western Australia.
we zijn vanaf Perth het hele stuk omhoog gereden naar het tropische weer!

Vanaf perth zijn we eerst naar de pinnacles gereden. dit ligt vlak boven perth. de pinnacles is een rotsformatie gelegen in de dessert. het zijn allemaal ... jah wat zijn het eigenlijk. we voegen wel een foto toe zodat jullie zelf kunnen kijken wat het precies is!!!
maar was weer een mooi gezicht.

vanaf daar op naar het lekkere weer. op naar monkey mia en de dolfijnen.
in monkey mia komen elke ochtend om klokslag 7.30 een stuk of 8 dolfijnen vlakbij de kust, wachtend op hun eten. sinds 40 jaar worden deze beestjes hier gevoerd door de locals en vandaar dat ze elke dag weer op komen dagen. nou dat wouden we dan wel even zien dolfijnen van zo dichtbij. en ze kwamen zeker dichtbij. nog geen halve meter afstand zwommen ze langs je voeten. we hebben hier dan ook erg genoten van de beestjes en het voeden.

Na de dolfijnen was het tijd voor meer vissen, op naar coral bay, waar het met het ningaloo reef voor de deur zeer goed duiken en snorkelen is. hier hebben we dan ook een paar dagen al snorkelend doorgebracht. geweldig mooi wat je hier aan tropische vissen kan zien. van clownsvissen tot stringrays, echt geweldig.
hier hebben we ook nog een tour gedaan met de manta rays. met een boot gingen we de zee op op zoek naar manta rays. vervolgens mochten we hier meerdere keren mee snorkelen. dit was echt ongelovelijk gaaf!! wat groot dat die beesten zijn, de grootste die we hebben gezien was rond de 5 meter doorsnee, en echt huge!! en in totaal hebben we er 4 gezien wat ook bijzonder was.
daarna heb ik (inge) nog een duik gemaakt bij het schitterende koraal hier en heeft alex nog een tijd gesnorkeld.
hier hebben we dan ook nog veel vissen gezien.

Naar coral bay was het tijd voor meer ningaloo reef dus op naar exmouth. hier ligt het reef aan het nationale park. dus een dagje naar het nationale park toe om hier een mooie snorkel drift te doen. je sprong het water in en de stoming nam je vanzelf mee over het koraal heen, dus lekker lui niks doen en genieten.
een nachtje daar doorbregen op de bushcamping was ook erg leuk, met 's nacht alle kangeroos om je auto heen.
de volgende dag terug naar het stadje, een camping opgezocht en even lekker gerelaxed. daarna had inge 2 dagen duiken voor de boeg en alex 2 dagen heerlijk rust!!!
het duiken was echt super gaaf!! zoveel gezien oa: reefsharks, woogonga shark, stingrays (van wel 5 meter) turtles, seasnake, lionfish, blowfish etc....
teveel om op te noemen dus.
maar was weer super om weer in het water te liggen aangezien ik bijna 2 jaar niet had gedoken, maar ging weer super goed en heb de smaak weer goed te pakken!! op for some more!!!

na een dure tijd in exmouth zijn we regelrecht naar broome gereden. dit heeft ons 2 volle dagen rijden gekost, in totaal was dit ongeveer 1400 km rijden. en nu zitten we dus in broome waar het heerlijk weer is. overdag is het zo'n 35-40 graden en helaas voor ons koelt het hier 's nachts helemaal niet af. dus lig je in je autootje met die hitte, dat was voor ons dus ook een kort nachtje met veel heen en weer geklep naar buiten voor wat frisse lucht!!
dus hopelijk wennen we er een beetje aan en kunnen we het hier een paar dagen volhouden. we weten nog niet precies hoelang we hier willen blijven maar we zullen zien!!

See ya guys!!!

• 07 Mei 2007 - 06:51

Liset:

Niet zeuren he! Jullie wilden mooi weer....jullie krijgen mooi weer. Haha maar 40 graden is wel een beetje te veel v/h goede. Hier is het vanaf vandaag weer schijtweer helaas.
    Die dolfijnen blijven cute he!
    Have fun!

• 07 Mei 2007 - 08:39

Amy:

Hey, nou zo te lezen gaat het nog steeds super goed daar! Inge wat gaaf dat je zoveel vissen hebt gezien. Al die haaien!! Dat was vast en zeker indrukwekkend! Ben je dichtbij de vissen geweest? Greetz.

• 07 Mei 2007 - 09:47

Ceciel En Dennis:

Ha Alex en Inge!
    Leuk weer foto's te zien en het verhaal te lezen.
    Een tip voor 's nachts, zet de binnentent alleen op en ga daarin slapen. Scheelt ontzettend veel warmte als je de buitentent er af laat... de laatste maanden hebben wij alleen in de binnentent geslapen en niet in de auto (te warm indd).
    Wat zijn de plannen de komende weken? Gaan jullie nog naar de Bungle Bungles of slaan jullie de 4wd tocht over?
    Sla vooral Litchfield NP (bij Darwin) niet over! Wat een prachtig park!!

Hier gaat't allemaal prima! Sinds vandaag is de hemel weer grauw, grijs en vol regenwolken... :S Helaas, de lange mouwen weer uit de kast getrokken!

Geniet er nog van en tot horens!

Liefs Ceciel & Dennis

• 07 Mei 2007 - 10:18

Diana:

Hallo luitjes,
    Wat gaaf zeg dat jullie die dolfijnen van dichtbij egzien hebben. Inge, van het duiken zekers geen foto's? De pinnacles zien er ook leuk uit.
    Ja hier inderdaad weer bagger weer :-(, nog 5 dagen en dan hoop ik ook weer zomers-weer te hebben, in Turkije :-D
    Liefs Diana

• 07 Mei 2007 - 10:25

Henk En Jannie:

Ziet er allemaal weer erg mooi uit. Stuur van de warmte hier maar iets naar toe. geniet er maar lekker van.

Liefs van ons

• 07 Mei 2007 - 11:41

Douwe/henny:

fijn weer een leuk bericht westellen het erg op prijs en vinden het allemaal hatstikke leuk en mooi wat jullie doen,zijn blij dat alles okaye is bij jullie.groetjes uit holten,doei

• 07 Mei 2007 - 16:25

Marion:

DUIKEN!!!! moet ik nog meer zeggen??
    Woorden schieten te kort. Hoop dat je daar wat foto's van hebt want die wil ik wel heeel graag zien...
    Veel duik, snorkel en zweet (haha) plezier terwijl wij met onze paraplu lopen (hehe).
    X en tot horens

• 07 Mei 2007 - 18:15

Jaap:

Ahaaaa...leuk weer een update!! ;-)

Klokslag 7.30 uur....kan dat uberhaupt?.
    Veel plezier en tot de volgende newsflash maar weer.

Groeten,

Jaap

• 07 Mei 2007 - 19:07

Marcel:

heeyy,,

Echt weer mooi verhaal en ook super mooie foto's!
    trouwens nog bedankt voor het kaartje :D
    lkkr weer daar of niet.? Hier egt niet hier egt F*k weer! maar ja heel veel plezier daar weer in australië!

groetjes marcel(L)

• 08 Mei 2007 - 05:49

Kaat:

WOW!!!! Dit wil ik ook!
    Super om dolfijnen van zo dichtbij te zien!! En dan die haaien..
    Aah!!
    Hoop ook dat je went aan de tropische temperaturen.. Hier regent het sinds 1 1/2 maand.

Kus van mij