Darwin... pffff - Reisverslag uit Darwin, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu Darwin... pffff - Reisverslag uit Darwin, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu

Darwin... pffff

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

21 Mei 2007 | Australië, Darwin

Waren we dan weer, nu vanuit darwin in northern territory, waar het zowaar nog warmer is dan in broome.
En met nog eens anderhalf uur erbij nu 7 1/2 uur vershil hebben met NL.

maar goed vanaf broome dus 2 dagen gereden om in NT te komen. vanaf hier lekker naar de hot pools in katherine geweest om de lange reis een beetje te rekken. dus lekker beetje zwemmen voordat we weer verder gingen met reizen.
vanaf daar doorgereden naar litchfield national park waar we een dag hebben doorgebracht. in litchfield hadden ze vooral mooie watervallen en gorges waar je kon zwemmen, erg mooi en vooral erg leuk omdat het water nog erg hoog stond zo na het natte seizoen.
dus na een dagje watervallen kijken en zwemmen in de gorges doorgereden naar darwin.

eenmaal aangekomen in darwin een camping opgezocht, waar we de volgende dag maar snel weer weggingen. ze hadden de tent plaatsen pal naast de snelweg staan dus de hele nacht wakker gelegen van al het verkeer dat er langs kwam. dus volgende ochtend op tijd een camping opgezocht waar we dus nu nog hangen.
het is een erg gezellige camping waar we al veel mensen hebben leren kennen. erg leuk want zo doen we ook veel dingen samen met deze mensen.

Zo zijn we een dagje naar een krokodillenpark geweest, wat erg indrukwekkend was. hier gingen ze de krokodillen voeren met kip aan een lange stok. hierdoor moesten de krokodillen dus uit het water springen voor hun eten, dit was dus echt een supermooi gezicht en wat een geluid als de bek van die dieren dichtklapt!!
daar wil je niet graag tussenzitten kan ik je vertellen!!

verder hebben we overdag niet zoveel gedaan aangezien het zo warm is , we hangen een beetje bij de pool met de rest van de backpackers.
's avonds zitten we vaak met zijn allen bij elkaar beetje wat drinken en teuten.
we zijn gister met zijn achten naar een markt hier geweest. erg leuk, veel kraampjes met aboriginal art, eten en souvenirs.
Een andere avond zijn we met nog een nederlands stel naar de deckchair cinema geweest, dit is een bios buiten waar ze australische films draaien. we hebben een goeie film gezien over de "stolen generation" een erg indrukwekkende film, die zeker goed beeld geeft over wat er in die jaren is gebeurd met de aboriginals.

ja en nu willen we dus wel weer verder en darwin verlaten maar helaas moeten we nog wachten op de foto's die we hier hebben laten afdrukkken, dit gaat echt weer op zijn australisch en laat dus weer op zich wachten. dus "noodgedwongen" nog maar een paar dagen hier doorbrengen.
vanaf daar zullen we dan via kakadu naar alice springs en ayers rock rijden.

Dus voglende keer vanuit "the red centre" of australia!!
see ya

PS we hebben net een super mooie didjeridoo gekocht!!! echt super mooi, helaas hebben we hem naar huis moeten sturen omdat we hem niet mee kunnen sjouwen, dus oefenen om te spelen lukt nog niet, helaas!

• 21 Mei 2007 - 06:39

Ceciel:

Jaaaa,ik ben de eerste!:D
    Moet 't alleen nog even lezen! ;)

• 21 Mei 2007 - 06:52

Arne:

Broerd broerder broerdst ....

En ik maar denken dat wij mooie plaatjes hadden geschoten in 'Paris'!

En euh, ik dacht dat je bang was voor spinnetjes Inge?! haha dit is wel andere koek zeg!

Alex,staat je goed zo'n krokodil :p

Groetjes!

• 21 Mei 2007 - 07:50

Liset:

Wat gaaf zo'n didjeridoo! Wanneer kan ik jullie 1e concert inplannen?
    Het begint een beetje een standaard zin te worden....maar wederom leuke foto's hihi!

• 21 Mei 2007 - 10:47

Henk En Jannie:

Genoten van de prachtige foto's. Moeten onze foto's nog bekijken van Parijs. Was het niet eng om die krokodil vast te houden Inge? of was het soms een nepper
    Goede reis verder vanuit Darwin

Liefs van ons

• 21 Mei 2007 - 17:05

Kaat:

Ja!! Nu weten we het wel!!
    Al die mooie foto's en lekker weer zo te zien! Maar wij hebben ook een leuk weekend in Parijs achter de boeg.
    Helaas moest ik vandaag weer aan het werk en was m'n vakantiestemming weer zo weg.

Maar ik ga woensdag op kamp naar Egmond aan zee.
    Dan kom ik vrijdag rond half 6 weer terug
    en ga ik die nacht om 3 uur 's nachts rijden voor een week Zwiterserland..
    Heb er zo'n zin in.

Inge trouwens met een krokodil??
    Dacht dat je al bang was voor een spin.. haha.

geniet lekker en denk ook nog eens een beetje aan ons he?!

lief van mij

• 21 Mei 2007 - 20:50

Diana:

Tja elke keer weer moeilijk iets interessants te schrijven over jullie blog ... daar ga ik me dan ook maar niet aan wagen. Ben zelf net 2 dagen terug uit Turkije, vandaag moest ik helaas meteen 12 uur werken, eigenlijk 6 maar ja ... collega ziek, dus dan ben je de l*l he.
    Inge, ik heb je gisteren nog gekrabbeld op hyves over de vakantie.
    Have fun verder!

Liefs Diana

• 22 Mei 2007 - 18:44

Valstertjes:

Hoi inge en alex.
    wat een lekker weertje is het daar.
    weer leuke foto,s.
    en wij maar hard werken in ons huis.
    maar ja verschil moet er zijn.
    groetjes van ons.

• 23 Mei 2007 - 11:51

Maureen:

Ha vakantiegangers,

Weer erg leuk om al jullie avontueren te lezen, en dat met die krokodillen lijkt me ook erg spannend. En jullie zijn ook zo lekker bruin (ben jaloers!!), krijg je met dat lekkere weer daar. Veel plezier nog met z'n tweetjes, groetjes Maureen