the red centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu the red centre - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu

the red centre

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

01 Juni 2007 | Australië, Alice Springs

nou daar waren we dan weer uit het o zo koude australie! we hebben het nog nooit zo koud gehad hier, niet normaal!!

maar ok we zitten dus in the centre of australie, ofwel midden in the dessert. waar het dus nu winter is en dat betekent dus overdag een graad of 30 en 's nachts koelt het dus af tot vriespunt, hoezo kan je lichaam dit niet aan?? slapen doen we dus niet 's nachts want daar hebben we het te koud voor!!
maar goed genoeg geklaagd want we hebben wel weer super mooie dingen gezien en dat hebben we er dan wel voor over gehad!!

Maar we zijn dus vanaf darwin ongeveer 2000 km naar beneden gereden om uluru en de olga's te gaan bewonderen.
de eerste dag hier hebben we uluru bewonderd, tevens hebben we een wandeling erom heen gemaakt van 9.4 km. erg mooie wandeling. 's avonds nog de sunset gezien hier, erg mooi omdat uluru dan elke 5 minuten een andere kleur heeft, echt gaaf om te zien!!
volgende ochtend moest er ondanks de kou natuurlijk ook de sunrise gekeken worden en ook dit was wederom weer prachtig!! de kleurenwisseling blijft apart om te zien.
Daarna op weg naar de olga's om deze te bewonderen. ook hier hebben we een wandeling gemaakt dwars door de olga's heen, de wandeling was 7.6 km lang en heeft ons 2 1/2 uur gekost, maar dit was zeker de moeite waard. het was een hele klim maar het uitzicht was het zeker waard!
en jahh daarna hadden we het nationale park wel weer gezien en zijn we opweg gegaan naar de kings canyon wat ook op de route lag en volgens veel mensen de moeite waard was, nou ja op de route in australische begrippen dan, we moesten er even 300 km voor omrijden, maar ook wij zeggen volmondig dat het de moeite waard is!!!
hier hebben we natuurlijk ook de canyon beklommen, was een wandeling van 6 km en duurde ongeveer 2 uur. het eerste stuk was een hele zware klim maar zodra je op de canyon stond was het dat echt waard!!
super uitzicht!!!

nou zoals jullie kunnen lezen zijn we dus weer aardig actief geweest de laatste 3 dagen, mag ook wel want nu mogen we weer een paar dagen passief in de auto zitten op weg naar cairns in queensland! zijn blij dat we weer op weg kunnen naar het mooie weer, maar vonden het zeker gaaf om ook the red centre te hebben gezien!

dus een rit van weer 2000 km voor de boeg, gelukkig is dit de laatste lange rit die we gaan maken! en daar zijn we dan ook wel blij mee!!
groetjes vanuit een koud alice springs en tot de volgende keer maar weer!!

groetjes alex en inge

• 01 Juni 2007 - 06:59

Liset:

Hey, wat jammer dat de foto's een beetje wazig zijn... Ik zie weer een aantal bekende foto's (die Doreen ook heeft gemaakt) hihi.
    Alex, ik ken je bijna niet weer! Je lijkt wel een neger!

• 01 Juni 2007 - 07:05

Rebecca:

Hee Alex en Inge, Wat een klagen zeg!!! Hier begint het weer wat beter te worden, heeft veel geregend! De foto's zijn weer mooi en die haai wow wat een beest.. Succes met de lange rit en tot het volgende bericht vanuit Cairns?

X van Rebecca...

• 01 Juni 2007 - 16:38

Diana:

Hoi Luitjes,
    En, was de haaien-steak nog lekker? ;-)
    Was zekers wel weer wennen dat het zo koud was?
    Succes met de lange rit, bah niks voor mij hoor haha.
    Groetjes Diana

• 02 Juni 2007 - 08:09

Henk En Jannie:

Konden jullie lekker afkoelen na alle warmte in Darwin. Dus geen geklaag. Verder weer mooie foto's vooral van de rotsen. Rijd ze maar weer. Jullie liever dan wij

Liefs van ons

• 02 Juni 2007 - 16:25

Marcel:

heeyy,
    leuk verhaal weer!! en oook weer mooie foto's.
    en jah nu is het hier lekker warm en daar koud!

groetjes

• 02 Juni 2007 - 18:26

Ceciel En Dennis:

Hooi,
    klinkt allemaal weer geweldig! Wij vonden Uluru en de rest van de center ook echt super! Wat een massaal ding he die rots?! Echt indrukwekkend!
    Cairns... eindje weg nog, maar wel de moeite waard! Ga dan ook even naar Daintree NP, reserveer een bushcamping voor die tijd anders kan je er niet pitten! Die ijswinkel die de LP noemt... nou daar hoef je niet perse heen hoor! Wij vonden 't erg tegenvallen!

Maak ook even een duik naar de Yongala, Ceciel heeft het gedaan en het was geweldig! Nou ja, duurt nog even voor je daar bent!

Groetjes!

• 03 Juni 2007 - 20:15

Valstertjes:

Zo ook daar kan het dus koud zijn.
    weer mooie foto,s en geniet maar van de lange rit.
    groetjes van ons.

• 05 Juni 2007 - 08:01

Gerrit En Ineke:

De foto's zien er weer goed uit. Succes met de laatste lange rit. Wachten weer op een volgend bericht.

• 06 Juni 2007 - 08:45

Kaat:

Dag skatkes,

Dus jullie hebben het koud?? Vreselijk...
    Voor de rest..rijd lekker die lange afstand en genietse....

kus van mij