East coast of australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu East coast of australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu

East coast of australia

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

12 Juni 2007 | Australië, Cairns

he he, na 5 dagen aan een stuk gereden te hebben, 800 km op een dag te hebben gemaakt, 's avonds compleet afgemat waren en we het nog steeds elke nacht koud hadden zijn we dan eindelijk eindelijk in het warme zonnige townsvile aangekomen!!!

om even bij te komen van al het rijden dus maar 2 dagen op een camping gezeten hier om dus te relaxen en de hoognodige was etc. te doen, de auto kreeg ook even een grote schoonmaak/poetsbeurt!! en toen waren de 2 dagen alweer om, tijd voor weer wat leukere activiteiten!

zo hadden we dus even een trip naar magnetic island geplan, alex wou hier een duikcursus gaan doen, dus deze geboekt, de ferry geboekt en accomodatie geboekt om dus voor 4 dagen hier op het island te bivakeren.
alex moest alleen nog even voor de medische keuring voor dat hij mocht beginnen aan zijn duikcursus. zo gedaan dachten we dus, nou helaas voor ons dus niet!! ze zijn hier zo streng met de keuring dat hij hier dus helaas niet doorheen is gekomen!!
volgens de dokter hier had hij een evenwichtsstoornis!!! nou weet niet uit welk boekje ze dat nou weer heeft geplukt maar onze zuster inge ziet wel het verschil tussen een evenwichtsstoornis of een gefrustreerde dokter!!
maar goed hierdoor dus onze plannen in het water, uiteindelijk toch maar besloten om naar het island te gaan, want we wouden het sowieso zien. ferry was ook al geboekt dus dat zou ook jammer geld zijn!
dus zo op weg met de ferry naar magnetic, helaas voor ons heeft het hier 2 dagen geregend, waardoor we dus niet veel meer konden dan aan de bar hangen en ons vermaken in ons 2 persoons hutje!! een grote ramp dus voor ons!!
maar goed tussen de regenbuien door nog wel een walk gedaan naar een lookout hier op het eiland, was erg mooi.
de dag van vertrek werd het mooi weer dus dat was erg balen, 3 meiden waar we veel mee omgingen hier waren zo lief om ons uit te nodigen voor een rit in hun gehuurde 4x4 over het island, zo hebben we dus toch het eiland nog kunnen zien bij het zonlicht en nog even kunnen genieten van de mooie stranden hier!

Eenmaal weer aan het vasteland zijn we op weggegaan naar cape tribulation!
hier heb je het nationale park daintree, dit is het punt waar the rainforrest meets the beach/sea.
dat moesten we natuurlijk ook even gaan bekijken, paar korte wandelingen door the rainforrest gedaan, beetje op het strand gehangen en genoten van de zon!
mooie uitzichten gezien en daarna op weg naar port douglas, vertrekpunt naar the great barrier reef, 1 van de mooiste riffen in de wereld, daar moet je natuurlijk gedoken/gesnorkeld hebben!!
hier hebben we de volgende dag een duiktour gedaan. het was een goeie combie want inge kon dus 3x duiken en alex had een introduciteduik geboekt.
Alex kwam zonder moeite door de medische keuring heen en kon dus voor zijn intro duik gaan, dit beviel hem zo goed dat hij er nog maar 2 bijheeft geboekt.
dus zo lagen we beiden de hele dag te duiken in de zee!!
het rif was echt super mooi, kleurrijk en heel veel vis!!
al met al behoorlijk wat gespot: turtles, reef shark, nemo's, blowfish en loads more!!!
tussen de duiken door nog een goede lunch en fruitplatter gehad, dus zat weer goed!
op de terugweg werd de zee wat ruiger, wat vooral voor inge erg jammer was, want die liep dus continue op en neer naar de wc om al het goeie eten er weer uit te gooien!!
volgens mij is ze nog nooit zo beroerd geweest als die dag, en heeft dus ook gezworen om hier in australie niet weer op een boot te stappen, zelfs niet naar de white sundays!!

ja en nu zitten we in cairns, waar we net onze tax hebben teruggevraagd!! voor ons een erg leuke en vrolijke uitslag!!
we krijgen een behoorlijk centje terug wat we mooi in asia kunnen gebruiken!!
en verder zullen we hier een beetje shoppen, zwemmen en nog een dorpje in het regenwoud bezoeken.
we gaan hier met de trein heen en met de skyrail terug, erg leuke ervaring dus!!

ja en dat was het eigenlijk wel weer, weer druk geweest met leuke dingen dus zoals jullie kunnen lezen, helaas gaat de tijd wel snel hier, over 6 weken zit onze reis in australia er alweer op!!!
we moeten dus nog even beetje opschieten hier want de auto moet ook nog verkocht worden!! we zullen zien hoe dat gaat verlopen hopelijk krijgen we nog een beetje geld voor weer, en verkopen we hem een beetje snel, dus duimen maar voor ons jongens!!!

see ya later
kiss inge and alex

• 12 Juni 2007 - 05:57

Liset:

Ik ben jaloers! Die stranden zien er wel vet uit. En dat huisje is echt schattig!
    Heel veel plezier de laatste weken in Australie.

• 12 Juni 2007 - 07:16

Tom En Merijan:

hallo luitjes het ziet er allemaal weer heel aantrekkelijk uit en wederom weer een mooi aantal foto,s
    hoop dat jullie de laatste 6 weken nog volop kunnen genieten en dat jullie de auto goed kunnen verkopen anders moet je hem maar mee nemen ??
    veel plezier nog en tot in nederland

• 12 Juni 2007 - 08:11

Amy:

Heey!
    Wat een ontzettend mooie foto's zitten erbij!! Ja, het gaat nu echt hard he! De tijd vliegt om. Ik vind het echt leuk dat jullie al die ons hier in het geweldige kikkerlandje op de hoogte hebben gehouden. Wij genieten momenteel van spetterende lichtshows en heerlijke privézwembaden voor het huis. Leve het onweer, de bliksem en de regen. Jullie voormalige woonplaats (Enschede)is helemaal schoongespoeld..in één tunnel stond wel meer dan 1 meter water!! AAAH.Nou, nog ff flink genieten he.
    Veel liefs,Amy

• 12 Juni 2007 - 08:25

PieW:

Wat een genieten zeg! dit vergeet je nooit meer. We volgen jullie nog steeds hoor! Groet, Armand en Juul

• 12 Juni 2007 - 15:13

Jannie-henk :

lange autotocht maar het wordt beloond met mooie foto's natuur en stranden.
    leuke duiktocht, en fijn dat Alex ook mee kon met het duiken. Dacht dat Inge nooit weer op een boot zou gaan na Nieuw Zeeland. het is natuurlyk geen zompe op de regge

Veel liefs van ons

• 12 Juni 2007 - 16:05

Nol:

Hey Lex,

Mooie foto's. Leuke verhalen. Hoop dat jullie er nog lang van genieten want hier in NL is het maar zo gewoon. Maak er iets moois van samen en geniet er van.

Greetz Nol

• 12 Juni 2007 - 20:29

Mirjam (ma):

Hoi jongens
    weer een leuk stuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.Ik hoop ook dat de auto snel verkocht wordt zodat jullie weer nieuwe avontuuren kunnen gaan beleven heel veel liefs

pa ma en tibi

• 13 Juni 2007 - 07:38

Rebecca:

Hee Alex en Inge, Gelukkig alles nog goed gekomen wat betreft het duiken en hebben jullie mooie dingen gezien onder water... Inderdaad de tijd gaat hard, dat is voor jullie minder. Nou geniet er nog volop van en ik zal voor jullie duimen dat er iemand komt voor jullie auto met genoeg centen... Tot het volgende bericht. X van Rebecca...

• 13 Juni 2007 - 12:53

Diana:

Hoi hoi,
    Leuk verhaal weer.
    Vreemd dat Alex eerst niet door de keuring kwam en bij een ander wel, maar mooi dat hij dus ook had kunnen duiken, kunnen jullie de verhalen mooi met elkaar delen :-)
    Hebben jullie al alles uitgestippeld voor Azië?
    Have fun de laatste weken!
    -x- Diana

• 13 Juni 2007 - 17:01

Kaat:

He ing en alex,

Nou zeg....afgekeurd worden?
    Maar toch nog gedoken!! Super..
    Jammer van die regen.. maar troost je bij ons was het niet veel anders.
    Ik heb net een verhaal getypt over mijn belevenissen op inge's hyve.

Nou lieve mensen.. gedraag je en veel plezier.

liefs

• 18 Juni 2007 - 14:31

Gerrit En Ineke:

Veel plezier nog de laatste weken. Viel me toch tegen dat jullie je niet even voor de familie bbq hebben afgemeld. grapje. Was zoals altijd weer gezellig. Hopen dat jullie er volgend jar weer bij zijn, of gaan jullie weer weg? Geniet nog maar even. Zo nu gaan wij ook eerst maar eventjes op vakantie.

• 18 Juni 2007 - 22:53

Gea:

Time flies voor jullie zeg! Inge, ik geloof dat ik je de volgende lijst, alweer mag meerekenen! In oktober komen jullie terug, toch? Geniet er nog maar ff van! Het ziet er in ieder geval allemaal prachtig uit! Liefs, Gea

• 24 Juni 2007 - 17:49

Valstertjes:

de bbq was weer heel gezellig als het goed is zijn er foto,s opgestuurd naar jullie. geniet nog maar van de laatste weken in australie.

• 24 Juni 2007 - 19:58

Astrid:

Echt gave foto's allemaal! Ziet er echt super uit! Jullie maken echt heel wat mee zo te lezen. Ben benieuwd hoe je het straks in Azie zal vinden. Geniet lekker van alles,

Liefs Astrid