Tropical queensland... maar nu even niet! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu Tropical queensland... maar nu even niet! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van alex en inge - WaarBenJij.nu

Tropical queensland... maar nu even niet!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg alex en inge

28 Juni 2007 | Australië, Hervey Bay

even weer en berichtje vanuit het eindelijk weer wat zonnige australie!
we hebben de laatst tijd zoveel regen hier gehad dat we er een beetje depressief van werden.
camperen in de regen is niet echt zo leuk, helemaal als je geen kant op kan 's avonds! dus vandaar dat we maar besloten hebben om een paar keer in hostels te slapen, wat veel gezelliger is in de regen en ook heel wat comfortabeler!!

maar goed genoeg over de regen, wat hebben we zoal gedaan de laatste tijd, om heel eerlijk te zijn niet zo gek veel, door de regen werden er behoorlijk wat tours gecanceld, dus helaas hebben we niet alles kunnen doen en zien wat we wouden.
maar vanaf cairns zijn we naar beneden gereden naar mission beach, hier zouden ze mooie stranden hebben, deze zullen ze ook vast hebben alleen hebben wij alleen regen en wat films in het hostel gezien. jammer maar goed, toen dus maar op naar airlie beach en de white sundays want hier zou het weer beter zijn. de dag dat we aankwamen was dan ook prachtig, dus een duiktour geboekt naar het yongala wrak en een camping voor paar dagen geboekt. helaas kwam het de volgende dag met bakken uit de lucht, dus veel konden we niet, wachten in de regen tot de dag van de duiktour. helaas werd er toen gebeld dat de duiktour niet door ging en dat het nog wel een aantal dagen kon duren voor ze weer gingen, klote dus, want het wrak staat bekend als 1 van de beste duikspots in de wereld!
aangezien de voorspellingen waren dat het nog een week zou blijven regenen hebben we dus maar besloten om airlie beach te verlaten zonder de white sundays te zeilen. jammer maar goed, zeilen met de regen is niet echt leuk om nog maar niet te praten over de zeegang!!
hadden geen zin om weer ziek op de boot te hangen!!

vanaf daar naar town 1770 gereden, een klein maar leuk dorpje, hier hebben we een vlucht in een vliegtuigje gemaakt. we wisten niet precies wat het was toen we gingen maar goed, het leek ons erg leuk voor de verandering!!
toen we aankwamen bleek het vliegtuigje 4 mensen te kunnen vervoeren, inclusief de piloot. erg krapjes dus.
we gingen vliegen voor anderhalf uur, met een tussenlanding op het strand. tijdens het vliegen mochten we beiden nog even een keer het vliegtuig besturen. verder hebben we ngo haaien en dolfijnen gezien vanuit het vliegtuig. erg gaaf dus!!
nog een beetje stuntwerk tussendoor en wij hadden de grootste schik!
was een super leuke tour!!

vervolgens naar hervey bay gereden waar we nu nog zitten.
vanaf hier zijn we met een tour 3 dagen naar fraser island geweest. fraser is een groot zandeiland, waar je alleen kan rond rijden in een 4wd.
met de tour hebben we dus 3 dagen rondgecrosd. we hebben wat rondgelopen op het eiland, mooie freshwater lakes gezien en in gezwommen, over het strand gescheurd, in de modder uitgegleden (rara wie was dit) en zandduinen beklommen. kortom erg veel fun gehad.
verder hadden we een super hostel op het eiland, met een goed buffet als ontbijt en dinner. een leuke kroeg in de buurt, voeg dit samen met een leuke groep mensen en de fun was compleet!!
hebben ons dus super vermaakt hier en vonden het jammer om naar 3 dagen weer terug te moeten!

nu zitten we dus nog in hervey bay en morgen zullen we richting brisbane rijden. hier zullen we 2 weken gaan zitten om de auto te gaan verkopen. hopelijk gaat dit snel lukken en duimen voor een goed prijsje!!
we zullen jullie op de hoogte houden!!
dikke kus alex en inge

ps familie bedankt voor de leuke bbq foto's, kregen spontaan honger van!!

• 28 Juni 2007 - 07:44

Frida Jan:

ook eens een bericht van ons,
    jullie genieten wel van de mooie reis, en van het mooie land,maar aan alles komt een eind, wij hopen jullie gauw weer te ontmoeten, groeten jan en frida

• 28 Juni 2007 - 09:53

Tom En Merijan:

hoi alex en inge.
    wat een mooie belevenissen weer en weer super plaatjes geschoten.
    jammer van de regen maar goed nu op weg naar het laatste stukje en dan zit het er helaas weer op.
    jullie hebben er zeker een mooie tijd van gemaakt en tot ziens in dit koude kikkerlandje waar het niet veel beter is met het weer.
    groetjes uit zwolle

• 28 Juni 2007 - 10:10

Marion:

Wat een regen...is hier niet anders dat scheelt, ik leef met jullie mee.
    Die blauwe paddo heb je toch wel laten staan he......???
    Nog veel plezier daaro en tot niet al te lange tijd!
    X

• 28 Juni 2007 - 11:13

Diana:

Hallo Alex en Inge,
    Heb maandag jullie kaartje gekregen, dank je :-)
    Jammer dat jullie veel regen hadden en niet alles konden doen wat jullie gepland hadden.
    Was die spin op de foto giftig? brrr ...
    Succes met de auto-verkoop!
    Liefs Diana

• 28 Juni 2007 - 14:03

Kaat:

He ing en alex,

Natuurlijk jammer dat alles niet doorging vanwege de regen.
    Maar troost je.. hier regent het ook aan 1 stuk door zo'n beetje..
    Hopen dat het over 1 1/2 week anders is.
    Geniet lekker van de laatste weekjes Australie..

liefs van mij

• 28 Juni 2007 - 16:54

Maureen:

Ha inge en alex, jammer van die regen ja, maar gelukkkig is het nu beter daar. Nog bedankt voor julllie kaartje! Veel plezier en nog veel zon toegewenst,
    groetjes maureen

• 28 Juni 2007 - 17:08

Ceciel En Dennis:

Heej!
    Wat jammer van de regen en de duiktocht!!
    Jammer dat de withsundays niet doorgingen, maar Fraser was echt heel gaaf begrijpen we. Dat vonden wij ook!! Heel gaaf om alleen maar zand te zien he! :D

Veel plezier in Brisbane en tot horens!

Enne.. succes met het verkopen van de auto!!
    LIefs Ceciel en Dennis

• 29 Juni 2007 - 16:51

Henk Jannie Marcel:

Ziet er weer mooi uit. Een troost het regent hier ook soms maar nu niet.:) Succes met de verkoop en nog veel plezier in Brisbane. Kunnen de foto's de volgende keer ook gewoon rechtop:D